مراحل صدور سند تک برگ برای ملک از انتقال مالکیت برای ملک های تازه خریداری شده
شروع می شود و در نهایت به صدور سند در دفتر خانه اسناد رسمی ختم می شود.
مراحل صدور سند تک برگ برای ملک
سند تک برگ نوعی تکامل یافته از سند مالکیت ملک است که باید برای صدور این نوع از سند
یک سری مراحل اداری را طی کرد که اگر ملک تازه خریداری شده باشد باید ابتدا انتقال مالکیت
ملک انجام شود که اگر ملک از قبل دارای سند تک برگ باشد تنها این انتقال مالکیت کفایت می
کند تا سند در دفترخانه اسناد رسمی صادر شود ولی اگر ملک دارای سند مالکیت تک برگ نباشد
باید علاوه بر انتقال مالکیت در دفاتر پیشخوان درخواست صدور سند تک برگ برای ملک انجام
شود و تشکیل پرونده داده شود که در این پرونده علاوه بر سایر مدارک باید یک نقشه یو تی ام نیز
از ملک تهیه شود و در پرونده قرار گیرد که این نقشه توسط یک کارشناس رسمی دادگستری انجام
شود.
برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزات نقشه
برداری در محل ملک حاضر شده و مختصات گوشه های ملک را برداشت می کنند و در نهایت
یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود که این نقشه موقعیت دقیق زمین ملک را بر روی زمین
نشان داده می شود و برای سند مالکیت هر واحد از آپارتمان یا ملک علاوه بر نقشه یو تی ام باید
تفکیک آپارتمان نیز انجام شود که مساحت دقیق از ملک را میدهد.
این کار نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود که باید با استفاده از اندازه
های ملک ترسیم نقشه ملک انجام شود تا به مساحت دقیق از ملک دست پیدا کنند که این هم یکی از
مزایای سند تک برگ است.
رادین 09129277534 و 44377035 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری
شرکت فنی مهندسی رادین مپ، متشکل از گروه کارشناسان رسمی دادگستری، نقشه برداری و امور ثبتی فعال در تمام زمینه های امور ثبتی اعم از تهیه نقشه های (UTM) یو تی ام ادارات ثبت و شهرداریها و جانمایی پلاک های ثبتی سند های قدیمی دفترچهای و شاهنشاهی و تعیین موقعیت دقیق املاک و همچنین تفسیر عکس های هوایی برای سازمان های دولتی و قضایی و انجام کلیه استعلامات ملکی و امور فنی ملک با استفاده از بروزترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.