مراحل صدور سند تک برگ برای ملک

مراحل صدور سند تک برگ برای ملک از انتقال مالکیت برای ملک های تازه خریداری شده

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شروع می شود و در نهایت به صدور سند در دفتر خانه اسناد رسمی ختم می شود.

مراحل صدور سند تک برگ برای ملک

سند تک برگ نوعی تکامل یافته از سند مالکیت ملک است که باید برای صدور این نوع از سند

یک سری مراحل اداری را طی کرد که اگر ملک تازه خریداری شده باشد باید ابتدا انتقال مالکیت

ملک انجام شود که اگر ملک از قبل دارای سند تک برگ باشد تنها این انتقال مالکیت کفایت می

کند تا سند در دفترخانه اسناد رسمی صادر شود ولی اگر ملک دارای سند مالکیت تک برگ نباشد

باید علاوه بر انتقال مالکیت در دفاتر پیشخوان درخواست صدور سند تک برگ برای ملک انجام

شود و تشکیل پرونده داده شود که در این پرونده علاوه بر سایر مدارک باید یک نقشه یو تی ام نیز

از ملک تهیه شود و در پرونده قرار گیرد که این نقشه توسط یک کارشناس رسمی دادگستری انجام

شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزات نقشه

برداری در محل ملک حاضر شده و مختصات گوشه های ملک را برداشت می کنند و در نهایت

یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود که این نقشه موقعیت دقیق زمین ملک را بر روی زمین

نشان داده می شود و برای سند مالکیت هر واحد از آپارتمان یا ملک علاوه بر نقشه یو تی ام باید

تفکیک آپارتمان نیز انجام شود که مساحت دقیق از ملک را میدهد.

این کار نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود که باید با استفاده از اندازه

های ملک ترسیم نقشه ملک انجام شود تا به مساحت دقیق از ملک دست پیدا کنند که این هم یکی از

مزایای سند تک برگ است.

رادین 09129277534 و 44377035 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

مراحل صدور سند تک برگ برای ملک
http://صدور سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما