کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

منظور از کارشناس جانمایی پلاک ثبتی که برای ملک انجام می شود. همان کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی است. زیرا تنها این متخصص است که به اطلاعات موجود در اداره ثبت دسترسی دارد. و برای انجام جانمایی پلاک ثبتی باید حتما به نقشه های ثبتی دسترسی داشته باشید. و با توجه به نقشه جانمایی ملک تهیه و مورد تایید قرار می گیرد.

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

جانمایی پلاک ثبتی منظور تعیین مرزهای ملک با توجه به پلاک ثبتی درج شده. در سند مالکیت است که تعیین کننده موقعیت و مرزهای یک ملک است. و برای انجام این کار باید ابتدا با توجه به این پلاک ثبتی استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته شود. و بعد از تهیه این نقشه ثبتی مرزهای ملک تعیین و بعد از آن موقعیت دقیق این مرزها از طریق مختصات یو تی ام بر روی کره زمین مشخص می شود. که دز نهایت کار به تهیه نقشه یو تی ام از ملک ختم می شود. این روش در صورتی استفاده می شود. که موقعیت و مرزهای ملک مشخص نباشد. و نیاز باشد که در ابتدا با توجه به اسناد و مدارک و پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی مرزهای ملک مشخص شود.

اما در صورتی که مالک جای دقیق ملک و مرزهای آن را بشناسد. و همسایگی های ملک نیز این مرزها را قبول داشته باشند. تنها با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از ملک و تطبیق آن با اندازه های سند کار جانمایی ملک انجام می شود .

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما