استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران و نقشه هوایی، همچنین تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی مواردی هستند. که برای تعیین موقعیت دقیق ملک مورد نیاز هستند. می دانید که املاک نیز برای تشخیص از یکدیگر همچون افراد دارای شناسنامه می باشند. و اطلاعات هویتی مختص به خود را دارند. به عبارتی شماره پلاک برای هر ملکی، همچون کد ملی برای اشخاص می ‌باشد تا بتوان آن‌ ها را از سایر املاک جدا کرد.علاوه‌ بر این، از پلاک ثبتی برای تشخیص موقعیت دقیق ملک، استعلام ملک و تطبیق آن با وضع موجود استفاده می ‌شود.

پلاک ثبتی اصلی و فرعی به چه معناست؟

در واقع برای شناسایی املاک نیز همچون افراد از مشخصات مخصوصی استفاده می‌ شود. در حقیقت پلاک ثبتی اصلی و فرعی برای یک ملک مثل نام و نام خانوادگی یک فرد می ‌باشد . برای قطعه مادر، شماره پلاک ثبتی اصلی و برای بخش‌ های کوچکتر آن نیز شماره پلاک فرعی صادر می‌ گردد. سازمان ثبت اسناد و املاک با هدف شناسایی هر ملک، شماره‌ ای را به صورت اصلی و فرعی به آن اختصاص داده می شود. که این شماره در صفحه دوم سمت راست دفترچه مالکیت درج می گردد.

شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی با یک ممیز از هم جدا می ‌شوند، به صورتی که شماره پلاک ثبتی اصلی در قسمت چپ نوشته می شود. و پس از یک ممیز، شماره پلاک فرعی درج می گردد. به عنوان مثال اگر شماره پلاک ملکی به صورت 7643/86باشد، یعنی شماره 86 پلاک فرعی آن بوده و 7643 نیز شماره پلاک اصلی ملک به حساب می ‌آید.

پلاک ثبتی در سند تک برگ

در سندهای تک برگی تمامی اطلاعات مورد نیاز ملک درج می شود. در قسمت بالای صفحه سند تک برگی سمت راست، کد یکتای ملک درج شده است. و در سمت چپ آن، تاریخی که سند تک برگی صادر شده، درج گردیده است.

در قسمت پایین تر، در بخش مشخصات ملک، اطلاعات کاملی از ملک آورده شده است. اعم از: بخش ثبتی، شماره اصلی، شماره فرعی، ناحیه، مفروز، مساحت، سمت.، بلوک، تاریخ ثبت، شماره ثبت ملک، شماره صفحه و شماره دفتری املاک قید شده است. در ادامه اطلاعاتی همچون نوع کاربری، نوع ملک، میزان و نوع مالکیت. به همراه نشانی ملک، کدپستی، شماره سریال درج گردیده است. در انتها نیز مشخصات کامل مالک به همراه شناسه جغرافیایی ملک یا شناسه جام قرار دارد.

انجام استعلام پلاک ثبتی قبل از انجام معامله

در واقع ممکن است ملکی که معامله شده است. به دلایل قانونی در توقیف و یا رهن باشد و صاحب ملک حق فروش آن را نداشته باشد. در مواردی نیز فرد فروشنده اجازه معامله ندارد. و تنها در صورتی که استعلام با کد ثبتی و تخصیص کد رهگیری صورت گیرد. این قضیه آشکار می شود. یک حقه بسیار تکراری و آشنا این است. که در بسیاری از معاملات اتفاق افتاده است. که فروشنده مالک واقعی ملک نبوده است. و اسناد جعلی ارائه داده است.

یا حتی احتمال دارد به هر دلیل سند ملک قابل انتقال به شخص دیگری نباشد. و در این صورت اگر خریدار قانونی عمل نکند. و از ملک استعلام وضعیت ثبتی نگیرد. دچار دردسر و مشکلات زیادی خواهد شد. و نظر به به این که حل دعاوی در مراجع قضایی نیاز به پرداخت هزینه های مالی و زمانی زیادی دارد. همچنین در اغلب موارد به دلیل کامل نبودن مدارک و عدم دسترسی به فروشنده نتیجه ای از پیگیری های قانونی حاصل نمی شود. پس بهتر است قبل از ایجاد مشکلات و افتادن در دام کلاه برداران، قبل از انجام معامله استعلام وضعیت ثبتی ملک انجام شود.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

برای این که بتوان موقعیت دقیق ملک را روی زمین پیاده سازی کرد. باید آن را روی نقشه های قدیم و جدید جانمایی نمود. نقشه های قدیمی بر دو نوع می باشند. نوع اول همان نقشه ثبتی است. که در آن پلاک ثبتی و گاهاً ابعاد ملک درج شده است. این نوع نقشه به صورت کروکی می باشد. و هندسه خاصی ندارد. البته لازم به ذکر است که هر نقشه ثبتی مورد تأیید نیست. و جعل در این مورد به وفور دیده می شود. نقشه دیگر نقشه هوایی پلاک ثبتی است.

دارای سیستم مختصات می باشد. و هندسه خاصی دارد. باید به این نکته توجه داشت که کارشناس جانمایی پلاک ثبتی به هر دو نوع نقشه نیازمند است. بعد از جانمایی روی نقشه های قدیمی، انتقال آن روی نقشه های جدید و تعیین وضع موجود ملک انجام می شود تا بتوان آن را روی زمین میخکوبی کرد.

روش جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین

جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین به این دلیل انجام می شود. که موقعیت دقیق زمین ها و مرز های بین آن ها تعیین شود. تا بتوان از بسیاری از اختلافات ملکی جلوگیری کرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین زمین های کشاورزی چون مساحت بزرگی دارند . معمولا به صورت مشاعی هستند. و مرز های دقیق و مشخصی ندارند. و فقط با انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان این زمین ها را تثبیت و میخ کوبی کرد. جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و مالک برای تعیین موقعیت مرز ها و اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت اسناد مراجعه کند. و اداره ثبت مالک را موظف به تهیه نقشه یو تی ام می کند.

کارشناس برای انجام جانمایی پلاک ثبتی مدارک موجود و اسناد ثبتی را استخراج می کند.  سپس نقشه ثبتی را با منطقه مورد نظر تطبیق می دهد. سپس نقشه ثبتی را به سیستم مختصات یو تی ام منتقل می کند. و در این صورت ملک دارای مختصات یو تی ام منحصر به فرد خود خواهد شد. سپس گوشه های ملک میخ کوبی و تثبیت می شود. و با تهیه نقشه یو تی ام می توان برای ملک سند تک برگ دریافت کرد .

تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی

باید توجه داشته باشید که مالک برای تهیه نقشه یو تی ام و انجام جانمایی پلاک ثبتی. باید به کارشناس رسمی دادگستری که مهارت و تجربه این کار را دارد مراجعه کند .پس حتما برای تهیه نقشه یو تی ام به یک فرد متخصص و با تجربه و مورد اعتماد مراجعه کنید . چون این کار نیاز به مهارت و تخصص بسیار زیادی دارد. و افراد غیر متخصص نمی توانند این کار را با دقت و کیفیت بالا انجام دهند. و همین باعث می شود که فقط وقت و هزینه شما هدر شود. پس از همان ابتدا به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کنید.

تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی

تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما