تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند و در نتیجه همین امر باعث می شود. مشکلاتی برای مالک به وجود آید. بنابراین به جهت تبدیل سند قدیمی به تک برگی لازم است اقداماتی انجام شود. تا سند تک برگ که محاسن بسیاری دارد اخذ شود. تبدیل سند قدیمی به تک برگی با مراجعه به اداره ثبت اسناد ممکن می باشد. در نتیجه لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام تهیه و ارائه شود. تهیه این نقشه را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

برای به دست آوردن اطلاعات فنی و مکانی ملک لازم است نقشه یو تی ام تهیه گردد. نقشه یو تی ام مدرکی است که با توجه به آن در نهایت سند تک برگ صادر می شود. اسناد تک برگ حاوی اطلاعات حقوقی و فنی می باشد. که اطلاعات فنی ملک با دقت بالا با تهیه نقشه یو تی ام به دست می آید. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا با استفاده از جی پی اس مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

سند چیست؟

مطبق با ماده 1284 قانون مدنی کشور هر نوشته ای که در محاکم قضایی برای اصحاب دعوی قابل استناد باشد. و اشخاص بتوانند با ارائه آن به دادگاه صالح حقانیت و مالکیت خود را نسبت به مال به اثبات برسانند، سند نامیده می شود.

سند رسمی که در گذشته برای املاک صادر می شد سند دفترچه ای نام داشت. امروزه هنوز هم این سند برای برخی از املاک وجود دارد. از آنجایی که اسناد قدیمی معایبی داشته است که مهم ترین آن قابل جعل بودن سند می باشد. در نتیجه امروزه سند تک برگ جایگزین این اسناد شده است. سند تک برگ غیر قابل جعل است و در نتیجه می تواند کمک بسیاری به مالکین نماید.

سند دفترچه ای

اسناد قدیمی ( سند منگوله دار) سندی رسمی می باشد. که از جانب اداره ثبت اسناد صادر می شد. در واقع این سند قبل از سال 1390 برای املاک صادر می شد. اسناد دفترچه ای مشکلاتی دارد که شامل قلم نویس بودن سند، دارای تعداد صفحات بالا، حد و حدود ملک در آن ذکر شده ، دارای مهر سربی و .. می باشد.

با توجه به ویژگی های سند دفترچه ای از آنجایی که برای افراد مشکلات زیادی را به وجود آورده است در نتیجه سند تک برگ به وجود آمد. لازم است هر چه زود تر اقداماتی برای تبدیل سند قدیمی به تک برگ انجام شود.

سند تک برگ

سند تک برگ رسمی است و در همه جا معتبر می باشد. این اسناد محاسن بسیاری دارد و از سال 1390 برای املاک صادر می شود. و از جمله مهم ترین مزایای سند تک برگ سیستمی و مکانیزه بودن آن و همچنین امنیت بالای آن می باشد. از آنجایی که اسناد قدیمی معایب بسیاری دارد. در نتیجه اسناد تک برگ به وجود آمدند. مالکینی که املاکشان سند تک برگ دارد لازم است هر چه زود تر تبدیل سند قدیمی را به سند تک برگ انجام دهند.

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

 

مزایای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ

  • کاهش تعداد برگ های اسناد تک برگ در مقایسه با اسناد دفتر چه ای
  • غیر قابل جعل بودن سند تک برگی
  • صدور الکترونیکی سند تک برگ
  • خوانا بودن سند تک برگی
  • دارا بودن هولوگرام امنیتی
  • قابلیت صدور برای تمامی مالکین
  • حاوی مشخصات دقیق ملک
  • حاوی اطلاعات فنی ملک
  • نگهداری آسان
  • کاهش تردد ها جهت انجام امور ثبتی ملک
  • رفع شبهات مربوط به متراژ و زمین ملک مذکور
  • رفع مشکل فرسودگی سند ملک
  • و..

نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

نقشه یو تی ام کاربرد های زیادی در ادارات و سازمان های مختلف دارد. از جمله کاربرد های نقشه یو تی ام در اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع با مراجعه به اداره ثبت اسناد مدارکی در خواست می شود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. تا اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل شود. و آماده درج در سند تک برگ گردد.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری مراجعه می شود. تا در نتیجه با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم شود. تهیه این نقشه با استفاده از تجهیزات نقشه برداری دقیق و تخصصی ممکن می باشد.

بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام ممکن می باشد. تهیه نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می گردد. تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد.

چگونگی تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

سند تک برگ سندی است که تمامی اطلاعات ملک در آن به طور کامل با دقت بالا درج می گردد. برای اینکه بتوان تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی را انجام داد لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد.

از آنجایی که در گذشته اطلاعات فنی ملک در سند درج نمی شده است. و وسایلی برای برآورد دقیق این اطلاعات وجود نداشت. در نتیجه در اسناد قدیمی اطلاعات فنی ملک درج نشده است. امروزه به جهت برآورد این اطلاعات نقشه یو تی ام تهیه می شود.

در واقع به جهت اخذ سند تک برگ لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این فرد متخصص برای به دست آوردن این نقشه با دقت و کیفیت بالا ابتدا برداشت زمینی را با دقت بالا انجام خواهد داد. وی برای به دست آوردن این نقشه ابتدا برداشت زمینی را انجام می دهد. وی برداشت خود را با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می دهد. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. سپس این نقشه را چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. و در نتیجه این نقشه به عنوان یک مدرک قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

چگونگی تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

چگونگی تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما