تهیه نقشه UTM یو تی ام و مراحل آن

تهیه نقشه UTM یو تی ام و مراحل آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه UTM یو تی ام و مراحل آن که به منظور صدور سند تک برگ برای ملک یا جانمایی ملک یا وضع موجود ملک و دیگر امور نقشه برداری که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. و مهر و امضا می شود.

روش تهیه نقشه UTM یو تی ام

نقشه یو تی ام که از ملک تهیه می شود. به این معنی است که گوشه های ملک در این نقشه دارای مختصات است. که این مختصات ها از یک سیستم مختصات جهانی به نام سیستم مختصات یو تی ام استفاده شده است. و این مختصات ها را بر روی کره زمین تعریف کرده اند. و زمانی که از این مختصات ها برای گوشه ها و شکستگی های ملک استفاده می شود. به این معنا است که موقعیت دقیق ملک را بر روی زمین مشخص می کنند. و این یکی از مهم ترین مدارک برای سند تک برگ است زیرا پایه و اساس سند مالکیت برای ملک امروزه بر اساس این تعیین موقعیت ملک است.

برای تهیه این نقشه به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه کرده. تا کارشناس مربوطه با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه های ملک را برداشت کرده. و بعد از یک سری ترسیمات یک نقشه از ملک به دست می آید. که مختصات های درج شده در آن بر اساس مختصات یو تی ام است. و بعد از چاپ و مهر و امضا توسط کارشناس رسمی به دست مالک می رسد. تا برای امور اداری مربوط به سند اقدام کند

امروزه نقشه یو تی ام یکی از مدارک لازم برای هر ملکی است. زیرا هر ارگان به صورت جداگانه برای امور مربوط به خود نیاز به یک نقشه یو تی ام دارد. که حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری یا مهندس عضو نظام مهندسی مهر و امضا شده باشد. تا دارای اعتبار شود.

روش تهیه نقشه UTM یو تی ام

روش تهیه نقشه UTM یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما