جانمایی پلاک ثبتی برای ملک های دارای سند قدیمی

جانمایی پلاک ثبتی برای ملک های دارای سند قدیمی

جانمایی پلاک ثبتی برای ملک های دارای سند قدیمی در تهران انجام می شود. زیرا بیشتر املاک دارای سند های قدیمی هستند. بر این اساس املاکی دارای سند های دفترچه ای هستند. نیز می توانند برای گرفتن سند تک برگی برای ملک خود اقدام کنند. که در این صورت باید ملک خود را جانمایی کنند. و برای انجام این کار نیاز به پلاک ثبتی ملک دارند. که در سند قدیمی مربوط به ملک ثبت شده و همان پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک است.

برای انجام این کار بعد از ثبت درخواست برای صدور سند تک برگ برای ملک و طی یک سری مراحل ادارای، یک تیم نقشه برداری در محل ملک که خود مالک آن را نشان می دهد. حاضر می شوند و با برداشت مختصات های گوشه ملک و ترسیم آن با تعیین مساحت دقیق از ملک آن را در سیستم کاداستر کشور ثبت می کنند. و در دفتر خانه اسناد رسمی برای آن قطعه از زمین سند مالکیت صادر می شود.

زمانی که مالکی در دفاتر الکترونیک مربوط به شهرداری درخواست سند تک برگ می دهد. کارهای ثبتی به نظام مهندسی ارجاع داده می شود. و از طرف سازمان نظام مهندسی کار را به یک مهندس عضو نظام مهندسی ارجاع می دهند. و یا اینکه خود شخص کار جانمایی را به یکی از مهندسان می سپارد.

در اینجا دقت داشته باشید که کار جانمایی ملک یک کار پر اهمیت است. که باید با دقت خیلی بالا انجام شود. که نیاز به سابقه کاری و تجربه زیاد دارد. و کارشناسان رسمی دادگستری از سابقه کاری بیشتری برخوردار هستند. زیرا با کمی اشتباه احتمال تجاوز به حریم همسایه وجود دارد. در نهایت می توان گفت که اساس کار جانمایی ملک بر پایه مختصات های یو تی ام است. که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری انجام می شود.

پلاک ثبتی ملک

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای شناسایی قطعات زمین و اراضی در ابتدای امر به ارزیابی محل قرارگیری ملک مورد نظر می پردازد. چرا که به راحتی بتواند قطعه های بزرگ را تقسیم نماید. از این رو از پلاک های ثبتی استفاده می کند. وکیل حقوقی از یک موسسه حقوقی معتبر بیان می کند. معمولا طبقه بندی اینگونه اراضی به وسیله استان ها شروع و از بخش ها به واحد های کوچک تر تبدیل می گردد.

نکته دیگر اینکه به قطعات کوچک تری که در مرحله ثبت اراضی مورد شناسایی ارزیابی می شود قطعه اصلی می گویند. به هر قطعه ای که از درون قطعات اصلی به وجود می آید قطعات فرعی می گویند.

یافتن مکان ملک دارای سند قدیمی

ممکن است ملکی به فردی به ارث رسیده باشد و از مکان سند ملک بی اطلاع باشد. این املاک قدیمی دارای سند قدیمی می باشند در نتیجه حاوی آدرس دقیق نمی باشد. در واقع در گذشته افراد املاک را خریداری می کردند و سالیان سال به آن مراجعه نمی کردند. حتی ممکن است افراد مهاجرت کرده باشند و ملکشان را رها کرده باشند. در نتیجه برای یافتن آدرس این املاک چه کار باید کرد؟ تنها راه برای تعیین آدرس ملک قدیمی جانمایی پلاک ثبتی ملک می باشد. بنابراین لازم است اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک بررسی شود.

بنابراین برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. که در نتیجه بعد از بررسی اسناد و استخراج نقشه ثبتی ملک و سپس تبدیل نقشه ثبتی به نقشه یو تی ام امکان اخذ سند تک برگی برای ملک وجود خواهد داشت.

در نهایت جانمایی ملک با دقت خیلی بالا انجام می شود. در اینجا باید به چند نکته توجه داشت. یکی این که جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران باید توسط کارشناسان رسمی امور ثبتی انجام شود. تا با استفاده از مهر و امضا نقشه دارای اعتبار شود. و دیگر اینکه برای جانمایی دقت بالایی باشد تا دچار اشتباه نشوند.

جانمایی پلاک ثبتی برای ملک های دارای سند قدیمی

جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران

برای جانمایی پلاک ثبتی املاک باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به مدارک موجود و سند موجود از ملک کار جانمایی انجام گیرد. و علاوه بر سند ملک نیاز به نقشه ثبتی نیز هست. که از طریق اداره ثبت تهیه می شود. و در نهایت کار جانمایی ملک نقشه یو تی ام تهیه می شود. و جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران به دلیل قیمت زمین کار بسیار حساس و دقیقی است.

پلاک ثبتی ملک منظور همان پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک است. که هم در سند قدیمی و هم در سند تک برگ موجود است. و در قدیم این پلاک اصلی و فرعی ملک جز شناسه اصلی ملک بود. زیرا با استفاده از این پلاک ها می توانستند به آدرس ملک دست پیدا کنند. اما در حال حاضر با توجه به افزایش ساخت و ساز و به هم ریختن این پلاک ثبتی ها اقدام به جانمایی ملک در شهر های بزرگ نظیر تهران شده است. و این کار جزئی از وظایف کارشناسان نقشه بردار است که نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد.

جانمایی ملک یکی از دقیق ترین کار ها در زمینه امور نقشه برداری زمینی است. زیرا با کمی اشتباه امکان دارد ملک به حریم همسایه تجاوز کند. که بسیار مشکل ساز است. این کار با استفاده از ابزار نقشه برداری انجام می شود. به این صورت که بعد از بررسی مالکیت برداشت مختصات گوشه های ملک انجام می شود. و نقشه یو تی ام ملک ترسیم شده و در نقشه دو هزارم سازمان نقشه برداری جانمایی می شود. و وضعیت ملک با نقشه موجود تطبیق داده می شود. بعد از آن نقشه تهیه شده از ملک با مختصات یو تی ام برای ثبت در سیستم کاداستر فرستاده می شود.

مراحل انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ابتدا لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس  رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است مراحلی طی شود. این مراحل به ترتیب شامل موارد زیر است:

  1. بررسی اسناد قدیمی ملک: در این مرحله اسناد و مدارک قدیمی مربوط به ملک بررسی می شود. این اسناد شامل سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر و .. است. در واقع سند مادر سندی اراضی است که در یک منطقه قرار دارند. این سند مناطق مختلف را مجزا می کند
  2. بررسی نقشه ثبتی ملک:در این مرحله کارشناس با توجه به پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی را استخراج خواهد کرد. در واقع کارشناس با کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. و نقشه ثبتی ملک را استخراج خواهد کرد. بنابراین حدود ملک معلوم می شود.
  3. تهیه عکس هوایی از منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته: کارشناس برای تعیین محدوده دقیق ملک عکس هوایی را بررسی می کند. تا با توجه به حدود اربعه قدیمی ملک حد و حدود ملک معلوم شود. در نتیجه پلاک ثبتی بر روی عکس هوایی جانمایی می شود.
  4. نقشه برداری یو تی ام: بعد از انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک و مشخص شدن حدود ثبتی ملک با دقت بالا در ادامه کارشناس اقدام به نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد. با تهیه این نقشه در نتیجه اخذ سند تک برگی برای ملک مورد نظر ممکن خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران مراجعه به فردی متخصص که به بانک اطلاعات ثبتی نیز دسترسی دارد ضروری است. کارشناس رسمی دادگستری برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اقدام به جمع آوری مدارک و اسناد قدیمی و اسناد ثبتی خواهد کرد. تا در نتیجه بتواند نقشه ثبتی ملک را استخراج نماید. در صورت یافتن نقشه ثبتی مربوط به پلاک ثبتی ملک در ادامه جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین انجام می شود. و حدود اربعه ملک مشخص می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما