قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری و انجام تفسیر عکس هوایی. هر ساله طبق تعرفه سازمان نقشه برداری کشور ابلاغ می شود.  معمولا جانمایی و تفسیر عکس های هوایی بر روی عکس های قدیمی تر دقت و زمان بیشتری را از کارشناس تفسیر عکس هوایی می گیرد. بنابراین هر چه سال عکسبرداری قدیمی تر باشد ، هزینه تفسیر عکس نیز بیشتر می شود. هر چه تعداد سال های تفسیر عکس هوایی بیشتر باشد ،هزینه تفسیر عکس های هوایی بیشتر می شود.

عکس هوایی چیست؟

برداشت عوارض و جزییات از سطح زمین توسط دوربین‌های عکس‌برداری از ارتفاع را عکس هوایی می‌گویند که توسط هواپیما انجام می‌گیرد. در یک تقسیم‌بندی کلی امروزه دو نوع عکس هوایی وجود داد: عکس‌های آنالوگ و عکس‌های دیجیتال.

از کجا می توان عکس های هوایی را تهیه کرد؟

دو سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به‌عنوان متولیان امر عکس های هوایی می‌باشند. این دو سازمان آرشیوهایی از عکس‌ های هوایی کل ایران را در اختیار دارند.

با توجه به شرایط و نوع کار و پروژه و محدوده جغرافیایی خاص می‌توان به دو سازمان متولی مراجعه کرد. و با ارائه درخواست عکس‌های موردنظر را دریافت کرد. و اطلاعات خاص خود را از آن ‌ها طبق استاندارد ها و ضوابط استخراج می‌کنیم.

تفسیر عکس هوایی

در مواردی که بین مالکین املاک در مورد زمین‌های کشاورزی اختلاف به وجود می‌آید. عکس هوایی به ‌عنوان یکی از مستندات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفسیر می‌شود. و تکلیف کاملاً مشخص می‌گردد. البته همه این موارد حتماً باید مورد تأیید کارشناس قرار گیرد. کارشناس تفسیر عکس هوایی را انجام می دهد.و با مهر و امضای خود به گزارش رسمیت می دهد. و آن را به‌ عنوان یک سند قابل استناد ارائه می‌دهد.

نحوه تفسیر عکس هوایی

منظور از تفسیر عکس هوایی، تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات و تعیین حدود بر روی عکس هوایی است. اندازه‌گیری کلیه ویژگی‌های هندسی شامل طول، عرض، مساحت و ارتفاع در تفسیر عکس های هوایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. که یک کارشناس باید دقت لازم را در این مورد به کار ببندد.

کارشناس تفسیر عکس هوایی

برای شناسایی عوارض می‌توان از نشانه‌ها و معیارهای گوناگونی استفاده کرد. که این تخصص را کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا اموثبتی دارند.با مراجعه به کارشناسان زبده و متخصص در این زمینه می‌توان. حداکثر استفاده را از اطلاعات و مستندات عکس های هوایی برد.

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

تفسیر عکس هوایی کشاورزی برای منابع طبیعی

اگر به ملی اعلام شدن اراضی خود اعتراض دارید. باید گزارشی به عنوان مدرک جهت ارائه به دادگاه تهیه کنید. برای تهیه این گزارش باید تفسیر عکس هوایی انجام شود. تا نوع اراضی مشخص  شود. می توانید انجام تفسیر عکس هوایی را به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بسپارید.

در واقع اراضی ملی برای سازمان منابع طبیعی می باشد. در صورتی که دولت زمینی را جزو منابع ملی تشخیص دهد. نگهداری از این اراضی به این سازمان سپرده می شود. ممکن است افراد به ملی اعلام شدن اراضیشان اعتراض داشته باشند. در این صورت می توانند به مراجع قضایی مراجعه نمایند. سپس گزارشی جهت ارائه به مراجع قضایی تهیه شود.

در واقع اراضی ملی به زمین هایی گفته می شود، که شکل طبیعی آن حفظ شده است. اراضی سابقه احیا ندارد. در نتیجه باید سابقه احیا در اراضی بررسی شود. تا معلوم شود اراضی ملی و یا احیا شده است. برای بررسی سابقه احیا در اراضی انجام تفسیر عکس هوایی لازم و ضروری است. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به یک متخصص مراجعه کرد. و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصصی است. که می تواند انجام تفسیر عکس هوایی را به خوبی انجام دهد.

این متخصص ابتدا با توجه به سال عکسبرداری عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. و در ادامه با استفاده از استریوسکوپ تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. تا سابقه احیا در اراضی معلوم شود. بعد از معلوم شدن سابقه احیا در اراضی یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. با استفاده از این گزارش اثبات می شود اراضی ملی نمی باشد.

تفسیر عکس هوایی و تهیه تامین دلیل برای دادگاه

تامین دلیل به عنوان مدرک قابل ارائه به دادگاه ،برای حل اختلافات دولت و مالکین اراضی لازم است تهیه شود. در واقع با ملی اعلام شدن اراضی می توان به رای دولت اعتراض نمود .سپس لازم است تامین دلیلی جهت ارائه به مراجع قضایی تهیه شود. تفسیر عکس های هوایی برای موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.از این عکس ها برای جانمایی ملک، حل اختلافات، تشخیص اراضی موات، اثبات وجود بنا و … استفاده می شود. در واقع اختلافات ملکی ممکن است اختلافات بین دولت و مالکین اراضی به وجود بیاید.

تفسیر عکس هوایی برای تعیین سابقه احیا اراضی

در واقع دولت ممکن است یکسری از اراضی را ملی محسوب نماید.در این صورت افراد می توانند  بر این رای اعتراض نمایند. و جهت پیگیری پرونده خود در دادگاه مدارکی را تهیه نمایند.در واقع تنها با ارائه تامین دلیل می توان اراضی را از دولت پس گرفت .یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس های هوایی است. با انجام تفسیر عکس هوایی باید سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در نتیجه با معلوم شدن وجود سابقه احیا در اراضی گزارش کارشناسی تهیه می شود.به منظور انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد.در واقع کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصص با تجربه ای است. که می تواند به خوبی انجام تفسیر عکس هوایی را بر عهده بگیرد. و اطلاعات لازم را از عکس هوایی دریافت کند.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا باید عکس هوایی تهیه شود.کارشناس به منظور تهیه عکس هوایی پوشش دار قدیمی به سازمان نقشه برداری مراجعه خواهد کرد.با مراجعه به این سازمان در نتیجه عکس هوایی بر اساس سال و موقعیت عکسبرداری تهیه می گردد.در ادامه تفسیر عکس هوایی آغاز می شود. با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود.سابقه احیا مورد بررسی قرار می گیرد.در آخر گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و مهر و امضا می شود.در نتیجه این گزارش قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی برای تعیین سابقه احیا اراضی

تفسیر عکس هوایی برای تعیین سابقه احیا اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما