نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی به جهت اخذ سند تک برگی و حل اختلافات ملکی اهمیت دارد. از آنجایی که اراضی کشاورزی مشاعی می باشند در نتیجه حدود و مرز های معلومی ندارد. برای تثبیت مرز ها و معلوم نمودن آن لازم است نقشه یو تی ام از اراضی تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی لازم است ابتدا حدود اراضی معلوم شود. که برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد و مدارک ثبتی ملک گرد آوری می شود. در ادامه نقشه ثبتی ملک بر روی زمین جانمایی و حدود ثبتی معلوم می شود. با مشخص شدن این حدود در ادامه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه باشد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد و مراجع قضایی خواهد بود.

مراحل صدور سند تک برگ اراضی زراعی

به جهت اخذ سند تک برگ برای اراضی کشاورزی لازم است مدارکی را تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه داد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیق و تخصصی استفاده خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که اراضی زراعی حدود اربعه نا معلومی بر روی زمین دارد. در نتیجه برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

چه مدارکی را به جهت اخذ سند تک برگ اراضی زراعی لازم است؟

  • اصل و کپی سند مشاعی
  • نقشه یو تی ام زمین کشاورزی
  • گواهی تعیین مشخصات زمین کشاورزی
  • شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن
  • اصل و کپی قولنامه زمین کشاورزی
  • فیش واریزی در خواست سند به شماره حساب اداره ثبت اسناد

معیار های شناسایی اراضی احیا شده

به طور کلی با ملی اعلام شدن اراضی لازم است بررسی اراضی انجام شود تا در نتیجه معلوم شود اراضی ملی یا احیا شده است. این معیار ها شامل:

  • اراضی دارای درخت تنومند و مسیر آبیاری باشد.
  • زمین ها دارای پوشش گیاهی مرتعی قدیمی باشند.
  • زمین دارای قطعه بندی باشد
  • زمین دارای جوی قدیمی باشد
  • زمین دارای پوشش گیاهی کشاورزی قدیمی باشد.
  • درخت قدیمی در اراضی وجود داشته باشد.
  • زمین دارای خرمنگاه باشد.
  • زمین را نتوان به لحاظ عرفی و محلی مرتع حساب کرد.
  • زمین هایی که در محدوده آبی از جمله رودخانه، چشمه، چاه یا قنات باشد.
  • زمین هایی که بخشی از یک مزرعه باشند.
  • زمین هایی که در روستا قرار گرفته باشند.
  • زمین هایی که در تصویر هوایی به وسیبه استریوسکوپ احیا قدیمی در آن دیده شود.
  • زمین دارای بنای قدیمی باشد.

تهیه تامین دلیل اراضی ملی

گاهی اوقات دولت اراضی متعلق به افراد را ممکن است ملی به حساب بیاورد. در نتیجه همین امر باعث بروز اختلافاتی بین مالکین اراضی با دولت می شود. و در نتیجه برای حل این اختلافات قوانینی وجود دارد. و بر طبق قانون اراضی اختلافی  ماده 56 می توان با فراهم کردن یکسری مدارک اعتراضات خود را ثبت کرد. در واقع در صورتی که در اراضی سابقه زراعت و کشاورزی وجود داشته باشد. در این صورت اراضی احیا شده به شمار می رود.

برای بررسی سابقه احیا لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد.

کارشناس یکی از روش هایی که برای تفسیر عکس های هوایی استفاده می کند روش برجسته بینی است. بعد از بررسی عکس های هوایی و پی بردن به اطلاعات مورد نیاز سپس تفسیر عکس های هوایی به صورت یک گزارش تهیه و مهر و امضا می شود. و سپس این گزارش قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. علاوه براین مدرک معمولا نقشه یو تی ام نیز باید تهیه شود. با ارائه این گزارش می توان ادعای خود را ثابت کرد و در نتیجه اختلافات را حل کرد.

اخذ سند اراضی زراعی

اسناد قدیمی معایبی دارد در نتیجه لازم است مالکین اراضی که دارای سند قدیمی می باشند اقدام به اخذ سند تک برگ نمایند. همچنین لازم است تثبیت حدود اراضی بر روی زمین انجام شود.

برای اخذ سند تک برگ مدارکی در خواست می شود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت ملک معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است حدود اراضی معلوم باشد. از آنجایی که اراضی زراعی معمولا حدود معلومی ندارند در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. برای انجام این عملیات اسناد قدیمی و ثبتی ملک گرد آوری و بررسی می شود. در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود.

در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. همچنین اطلاعات ملک در سیستم کاداستر ثبت می شود. و اخذ سند تک برگ برای ملک نیز ممکن خواهد بود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام اراضی زراعی به چه کسی مراجعه کنیم؟

تهیه این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. در نتیجه تهیه این نقشه با دقت بالا ضروری می باشد.

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی ضروری می باشد. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت دقیق از اراضی انجام خواهد داد و سپس ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد همچنین از آنجایی که اراضی زراعی حدود معلومی ندارند در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام اراضی زراعی به چه کسی مراجعه کنیم؟

به جهت تهیه نقشه یو تی ام اراضی زراعی به چه کسی مراجعه کنیم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما