نقشه utm جانمایی پلاک ثبتی نقشه برداری

نقشه utm جانمایی پلاک ثبتی نقشه برداری

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی برای تعیین حدود اربعه و آدرس ملک می باشد. در صورت نا معلوم بودن آدرس ملک و یا نا مشخص بودن حدود اربعه ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

به عنوان مثال به جهت اخذ سند تک برگی برای اراضی زراعی لازم است ابتدا حدود اربعه اراضی معلوم شود. در واقع اراضی کشاورزی مساحت زیادی دارند و حدود اربعه نا معلومی دارند. بنابراین به جهت تهیه نقشه یو تی ام از اراضی زراعی لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. بعد از معلوم شدن حدود ثبتی ملک نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود.

برای تهیه نقشه utm جانمایی پلاک ثبتی نقشه برداری لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند. در واقع این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی نیز دسترسی دارد و در نتیجه می تواند جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام دهد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. بعد از جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود و نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی معلوم می کند که پلاک ثبتی ملک متعلق به قطعه زمینی است که قصد دریافت سند تک برگی را دارید. املاک قدیمی در طول گذشت زمان تغییراتی میکنند و در نتیجه همین امر ممکن است باعث نا معلوم شدن آدرس ثبتی ملک شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک بررسی اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک ضروری می باشد. برای انجام این عملیات می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد.

کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود تا در نتیجه موقعیت دقیق پلاک ثبتی بر روی زمین معلوم شود. جانمایی پلاک ثبتی ملک به جهت تغییر و انتقال سند، برای خرید و فروش ملک، ارزیابی ملک، حل اختلافات و … کاربرد دارد.

از جمله مهم ترین کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی شامل:

  • تعیین مرز ها و متراژ زمین: در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نامعلوم باشد و دیوار کشی ملک از بین رفته باشد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود تا با توجه به پلاک ثبتی ملک حدود ثبتی ملک معلوم گردد.
  • تشخیص موقعیت دقیق ملک مفقود شده: ممکن است فردی سند قدیمی از ملک در اختیار داشته باشد اما از آدرس مربوط به ملک بی اطلاع باشد. در نتیجه برای یافتن آدرس ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا در نتیجه با توجه به اسناد و مدارک ثتبتی ملک آدرس ملک معلوم گردد.
  • تشخیص موقعیت ملک قدیمی و مخروب شده: ممکن است به دلایلی از جمله حوادث طبیعی مرز ها و موقعیت ملک نامعلوم شود. در نتیجه لازم است اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک این امر ضروری خواهد بود.
  • اخذ سند تک برگی اراضی زراعی: اراضی زراعی مساحت بالایی دارند و مشاعی هستند در نتیجه ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا در نتیجه حدود اربعه اراضی معلوم شود و نقشه utm جانمایی پلاک ثبتی نقشه برداری تهیه شود.

جانمایی پلاک ثبتی اخذ سند تک برگی

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی انجام می شود تا بتوان سند تک برگ جدید که مزایای بسیاری دارد را اخذ کرد.

برای اخذ سند تک برگی لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه نمود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری ضروری است. به جهت اخذ این سند اگر که حدود اربعه ملک معلوم باشد برداشت زمینی انجام می شود. اگر این حدود بر روی زمین نا معلوم باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

برای انجام این عملیات بررسی اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک ضروری می باشد. بعد از بررسی اسناد قدیمی و استخراج نقشه ثبتی ملک سپس با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود و نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. با ارائه نقشه یو تی ام به اداره ثبت اسناد سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

بسیاری از موارد وجود دارد که مالک ک سند قدیمی از ملک خود در اختیار دارد و از آدرس و موقعیت ملک خود با خبر نیست. به این املاک ملک گمشده می گویند و برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

در واقع زمانی ملک گمشده می شود که به ملک برای مدتی مراجعه نشود. اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد و در نتیجه نمی توان به کمک سند قدیمی ملک اقدام به معلوم نمودن آدرس ملک نمود. برای یافتن آدرس ملک حتما لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

برای جانمایی پلاک ثبتی پس از مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری باید مدارکی را در اختیار وی بگذارید. از جمله سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر و غیره چه هر چه این اسناد بیشتر باشد کار سریع تر پیش می رود.

سپس کارشناس مدارک و اسناد ثبتی ملک را نیز استخراج خواهد کرد و در ادامه تمام اسناد را بررسی خواهد کرد. کارشناس طی یک عملیات تخصصی و پیچیده نقشه های ثبتی که درواقع کروکی های قدیمی هستند را روی زمین جانمایی و سپس حدود اربعه ملک را روی زمین مشخص خواهد کرد و در واقع آدرس ملک مشخص خواهد شد.

در ادامه نقشهutm جانمایی پلاک ثبتی نقشه برداری تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه اخذ سند تک برگ برای ملک ممکن خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما