نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

بسیاری پرونده مربوط به اراضی کشاورزی وجود دارد. که ممکن است طرف دیگر این پرونده مالکین اراضی اطراف باشند. در واقع ممکن است اختلافات ملکی به وجود آید. در نتیجه نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی ضروری می باشد.

همچنین ممکن است اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی لازم است تامین دلیل اراضی زراعی انجام شود. برای تهیه این تامین لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود.

در صورتی که اختلافات بر سر حدود و مرز ها اتفاق افتاده باشد. لازم است با انجام تفسیر عکس هوایی حدود قدیمی اراضی بررسی شود. در حقیقت با بررسی مرز های قدیمی ملک و جانمایی آن بر روی زمین حدود اربعه اراضی معلوم می شود.

اما در صورتی که اختلافات با منابع طبیعی به وجود آمده باشد در نتیجه لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود و تامین دلیل به مراجع قضایی ارائه شود. همچنین یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام است.

برای تفسیر عکس های هوایی و تهیه تامین دلیل تخصصی لازم است. به یک کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری مراجعه شود. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. بعد از تهیه عکس هوایی در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. با پی بردن به اطلاعات از عکس هوایی در ادامه یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. در ادامه نقشه یو تی ام نیز تهیه می شود. مدارک تهیه شده به مراجع قضایی ارائه می شود. در نتیجه حل اختلافات ملکی ممکن می باشد.

تامین دلیل چیست؟

تامین دلیل به این منظور می باشد که در صورتی که دعوایی رخ دهد. اگر شخص بتواند مدارکی را به دادگاه استناد نماید. در نتیجه می تواند از دادگاه دادخواست تامین دلیل دهد.

یکی از مواقعی که لازم است تامین دلیل تهیه شود زمانی است که اختلافات ملکی به وجود آید. برای تهیه تامین دلیل لازم است مدارکی را تهیه و به دادگاه ارائه داد. یکی از مواقعی که لازم است تامین دلیل تهیه شود. زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود. تا سابقه احیا در اراضی قابل بررسی باشد.

تفسیر عکس هوایی

به شناسایی و ارزیابی عوارض ثبتی در لحظه عکسبرداری از سطح زمین و بررسی و تطبیق آن با وضعیت فعلی زمین را تفسیر عکس هوایی می گویند. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند انجام تفسیر عکس هوایی را بر عهده بگیرد. عکس هوایی در کشور ما توسط سازمان هایی همچون سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی اخذ می شود. این سازمان ها آرشیوی از عکس هوایی را در اختیار دارند. با مراجعه به این سازمان ها می توان عکس هوایی را تهیه نمود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی توسط کارشناس با استفاده از تجهیزاتی همچون استریوسکوپ انجام می شود. این متخصص با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد.

کاربرد های تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی با استفاده از تجهیزاتی همچون استریوسکوپ انجام می شود. و در نتیجه اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد از جمله این کاربرد ها شامل:

  • تفسیر عکس هوایی در به هم ریختن مرز ها: یکی از مواقعی که تفسیر عکس هوایی کاربرد دارد. وقتی است که حدود و مرز های اراضی مجاور هم به هم بریزد. در نتیجه با به هم ریختن مرز ها اختلافاتی به وجود می آید. برای حل این اختلافات لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود. برای تهیه تامین لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. و سابقه دیوار کشی اراضی بررسی شود.
  • تفسیر عکس هوایی اثبات وجود بنا: یکی از مواقعی که انجام تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود. زمانی است مالک برای اثبات مسکونی بودن اراضی خود قصد اثبات وجود بنا را داشته باشد. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضروری است.
  • تفسیر عکس هوایی اثبات عدم وجود بنا: ممکن است فردی با رها کردن اراضی خود با مراجعه به اراضی خود متوجه تعارض از جانب املاک مجاور با ساخت بنا شود. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی برای اثبات عدم وجود بنا ضروری است.
  • بررسی سابقه احیا با ملی اعلام شدن اراضی : با ملی اعلام شدن اراضی از جانب دولت لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. و سابقه احیا در اراضی بررسی شود. برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است به فردی متخصص مراجعه شود. در نتیجه مشخص می شود. اراضی احیا شده است. و حفظ اراضی ممکن خواهد بود.

حل مشکل ملی اعلام شدن اراضی

دولت مالک اراضی ملی است و در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی مالکین اراضی می توانند به این رای معترض باشند. اراضی ملی به زمینی گفته می شود. که سابقه احیا در آن وجود ندارد. و زمین شکل طبیعی خود را حفظ کرده است.

با ملی اعلام شدن اراضی لازم است تامین دلیلی تهیه شود. و به مراجع قضایی ارائه شود. در واقع لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی گردد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی و تهیه نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی به جهت بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند انجام تفسیر عکس هوایی را بر عهده بگیرد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام شود. در نتیجه با معلوم شدن سابقه احیا در اراضی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. در نتیجه معلوم می شود که اراضی ملی نمی باشد. و احیا شده است. همچنین تهیه نقشه یو تی ام نیز به عنوان تامین دلیل انجام می شود.

حل مشکل ملی اعلام شدن اراضی

حل مشکل ملی اعلام شدن اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما