نمونه نقشه utm زمین کشاورزی

نمونه نقشه utm زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام از اراضی زراعی از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. در واقع به جهت اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد و تثبیت و دیوارکشی حدود اربعه اراضی لازم است. نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی تهیه شود.

برای تهیه نمونه نقشه utm زمین کشاورزی می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. اما از آنجایی که حدود اربعه اراضی کشاورزی معلوم نمی باشد. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اراضی لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. این عملیات با استفاده از اسناد قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود.

منظور از اراضی ملی چیست؟

این اراضی متعلق به دولت می باشد و تصاحب این اراضی قانونی نمی باشد. اراضی ملی به زمینی گفته می شود. که شکل طبیعی خود را حفظ نموده است و هیچگونه دخالت انسانی در آن انجام نشده است. در واقع در اراضی ملی سابقه زراعت و سابقه عمرانی وجود ندارد. وظیفه حفظ و نگهداری اراضی ملی خارج از شهر به اداره منابع طبیعی سپرده می شود.

چه ملاک هایی برای تشخیص اراضی ملی وجود دارد؟

به طور کلی ممکن است اراضی اشخاص ملی اعلام شود. در نتیجه لازم است سابقه اراضی مورد بررسی قرار بگیرد. در نتیجه ملاک هایی برای تشخیص این اراضی بر طبق ماده 56 وجود داد که شامل:

  • داشتن سابقه زراعت در اراضی
  • قرار داشتن قنات ، چشمه و چاه در محدوده اراضی
  • وجود سابقه درخت کاری در اراضی
  • قرار گرفتن اراضی در محدوده روستایی
  • وجود نشانه ای از جوی قدیمی
  • وجود درختان قدیمی در محدوده جوی
  • وجود بنای مرتبط با زراعت همانند انبار، طویله و..
  • فقدان پوشش گیاهی خاص

تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی

با رها کردن اراضی زراعی به مدت طولانی ممکن است. دولت به اشتباه اراضی را ملی اعلام نماید. با ملی اعلام شدن اراضی می توان به این رای اعتراض نمود. تا بتوان اراضی را حفظ نمود.

با ملی اعلام شدن اراضی لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به عنوان تامین دلیل ارائه داد. در واقع اراضی ملی به زمینی گفته می شود. که سابقه احیا در آن وجود ندارد. پس درصورتی که بتوان سابقه احیا را در اراضی نشان داد. می توان اثبات نمود اراضی ملی نیست. برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی قدیمی ملک تهیه می شود. در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. در ادامه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. سپس سابقه احیا در اراضی بررسی و مشخص می شود. در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود و این گزارش مهر و  امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. همچنین از جمله مدارکی که لازم است تهیه شود. نمونه نقشه utm زمین کشاورزی با استفاده از تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه تهیه می شود. در نتیجه با ارائه مدارک به مراجع قضایی معلوم می شود اراضی ملی نمی باشد.

تهیه نقشه یو تی ام اراضی برای اخذ سند تک برگ

به طور کلی اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند. و به واسطه وجود این معایب مشکلات زیادی برای افراد به وجود می آید. در واقع اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. و همچنین این اسناد قابل جعل و ناخوانا می باشد. در واقع ممکن است به حدود ملک تعارض رخ دهد. تا در نتیجه از آنجایی که اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی نمی باشد. در نتیجه نمی توان به کمک آن اختلافات ملکی را حل نمود.

برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در نتیجه لازم است مدارکی را ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام به جهت تبدیل سند قدیمی اراضی به سند تک برگی لازم است. به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

با معلوم نبودن حدود اربعه اراضی ابتدا جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک ثبتی استفاده می شود. با معلوم شدن حدود ثبتی ملک سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده به اداره ثبت اسناد ارائه می شود. سپس سند تک برگ برای ملک صادر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

در واقع نقشه یو تی ام از جانب ادارات دولتی برای انجام امور ملکی و همچنین برای انجام امور حقوقی از مراجع قضایی در خواست می شود. بنابراین تهیه این نقشه با دقت بالا توسط فردی متخصص ضروری است. برخی از افراد تهیه این نقشه را به اشتباه به اشخاص غیر متخصص می سپارند. نتیجه آن تهیه نقشه یو تی ام با دقت پایین خواهد بود. برای تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی لازم است به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

روش تهیه نقشه یو تی ام اراضی

برای تهیه نقشه یو تی ام از اراضی زراعی ابتدا مشخص بودن یا نبودن حدود اراضی مطرح است. در صورتی که این حدود معلوم باشد تهیه نقشه یو تی ام آغاز می شود اما ممکن است. این حدود بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای تهیه این نقشه دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد و بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. روش دوم استفاده از دوربین توتال استیشن است. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام و جانمایی آن بر روی نقشه دو هزارم انجام می شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام اراضی

روش تهیه نقشه یو تی ام اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما