هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی ممکن است به عنوان تامین دلیل در خواست شود. همچنین به جهت اخذ سند تک برگی نیز لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

نقشه یو تی ام نقشه ای است که با تهیه آن موقعیت، ابعاد و مساحت دقیق ملک حاصل می شود. برای تهیه این نقشه حتما لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این نقشه را تهیه نمابد. برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات خواهد بود. هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی بر طبق تعرفه تعیین می شود. از جمله عواملی که با توجه به آن هزینه تهیه نقشه یو تی ام حاصل می شود مساحت اراضی کشاورزی می باشد.

کاربرد نقشه یو تی ام

افراد اخیرا برای انجام امور ملکی با مراجعه به ادارات دولتی ملزم به تهیه نقشه یو تی ام خواهند شد. در واقع بسیاری از ادارات و سازمان ها نقشه یو تی ام را در خواست می کنند و این نقشه در خواست می شود تا اطلاعات دقیق ملک معلوم گردد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک همچون ابعاد، مساحت و موقعیت ملک مشخص می شود.

برای اینکه این نقشه اصولی تهیه گردد و مورد پذیرش ادارات قرار بگیرد باید این نقشه توسط یک متخصص تهیه و مهر و امضا شود. و نقشه تهیه شده توسط افراد غیر متخصص مورد قبول نخواهد بود. کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت تهیه این نقشه را دارد و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده ارزش خواهد داد.

برای تهیه این نقشه برداشت مختصات با استفاده از تجهیزات دقیقی مثل دوربین های دقیق نقشه برداری و جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود. و در نهایت پس از برداشت زمینی در ادامه نقشه یو تی ام ترسیم و چاپ خواهد شد و آماده ارائه به اداراتی مثل اداراتی همچون اداره برق، گاز، آب، اداره ثبت، اداره منابع طبیعی، شهرداری و … خواهد شد. همچنین با تهیه این نقشه امکان تثبیت و دیوار کشی ملک درموقعیت دقیق خود وجود دارد. و امکان تعارض از جانب املاک مجاور وجود نخواهد داشت.

تهیه نقشه یو تی ام برای دیوارکشی ملک

در صورتی که مالک قصد دیوار کشی اراضی خود را داشته باشد تا بتواند از حدود اراضی خود در برابر متجاوز بر اراضی حفاظت کند. تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نشود لازم است اقداماتی برای تهیه نقشه یو تی ام انجام شود. در واقع با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک همچون موقعیت و ابعاد ملک با دقت بالایی به دست می آید.

برای تهیه این نقشه لازم است حدود اربعه اراضی معلوم باشد. در صورتی که این حدود بر روی زمین نا معلوم باشد در نتیجه لازم است با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک بر روی زمین مشخص گردد. برای انجام این عملیات و تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را به صورت اصولی انجام دهد. و نقشه یو تی ام را با بالاترین دقت تهیه نماید.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک استفاده می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با توجه به این نقشه تثبیت حدود اربعه و اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن خواهد بود. این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت برای اخذ سند تک برگ خواهد بود و مالک مجاز به دیوار کشی ملک خواهد شد. در نتیجه امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نخواهد داشت.

تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن موبایل

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی است. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. به طوری که هیچ ملک دیگری با این مختصات یافت نمی شود. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره برق و آب و .. می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است اقداماتی انجام شود.

امروزه اپلیکیشن های مختلفی به وجود آمده اند که موقعیت ملک در آن نشان داده می شود. و در بسیاری از امور از این اپلیکیشن ها استفاده می شود. و می توان موقعیت دقیق هر عوارضی را با آن مشخص کرد.

لازم به ذکر است که نقشه یو تی ام با دقت بالا مد نظر ادارات و سازمان ها می باشد. و تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن در نتیجه سبب تهیه نقشه ای با دقت پایین می شود.

برای تهیه این نقشه حتما لازم ات به فردی متخصص مراجعه نمود. تهیه این نقشه به تخصص احتیاج دارد و افراد عام و غیر تخصص نمی توانند با تجهیزات ابتدایی و با گوشی موبایل این نقشه را تهیه کنند. تهیه این نقشه با روش های فنی و با استفاده از تجهیزات دقیق ممکن است. کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه پس از برداشت زمینی، ترسیم نقشه یو تی ام را انجام می دهد. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به تمامی ادارات و سازمان ها خواهد بود.

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. این تعرفه شامل مبلغ ثابت به علاوه متغیر می باشد. هزینه متغیر تهیه نقشه یو تی ام با توجه به عواملی تعیین می شود. از جمله این عوامل مساحت، ابعاد، موقعیت، تعداد نقاط برداشتی و .. می باشد. در نتیجه هزینه آن برآورد می شود.

تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن موبایل

تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن موبایل

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما