پلاک ثبتی مناطق تهران

پلاک ثبتی مناطق تهران

پلاک ثبتی به جهت شناسایی املاک به وجود آمده است. این پلاک به جهت یافتن حدود و موقعیت ملک نیز کاربرد دارد. در واقع برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی از پلاک ثبتی مناطق تهران استفاده می شود.

عملیات جانمایی پلاک ثبتی عملیات تخصصی است که انجام آن نیازمند تخصص و تجربه است. در صورتی که ملک موقعیت مکانی و آدرس معینی نداشته باشد در این صورت با استفاده از عملیات جانمایی پلاک ثبتی می توان این اطلاعات را با دقت بالا معلوم کرد. در صورتی که آدرس ملک مشخص نباشد و ملک سند قدیمی داشته باشد در این صورت برای اینکه بتوان به موقعیت مکانی ملک رسید و برای آن سند تک برگ را اخذ نمود می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود و نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه گردد. برای اینکه ملک توسط افراد دیگر تصاحب نشود. هر چه زود تر اقدام به انجام این عملیات کنید و سند تک برگ ملک را اخذ نمایید. انجام جانمایی پلاک ثبتی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

پلاک ثبتی

سازمان ثبت اسناد و مدارک برای شناسایی املاک اراضی ابتدا محل قرارگیری ملک را ارزیابی خواهد کرد. این سازمان اراضی را تقسیم و طبقه بندی کرده است. تقسیم بندی اراضی از استان آغاز شده است. و در نتیجه استان به واحد های کوچک تر تقسیم می شود. این واحد ها به بخش های کوچک تر تقسیم می شود. هر بخش نیز به قطعات کوچک تر تقسیم می شود و ملک مادر حاصل می شود. درون قطعات مادر، چند قطعه فرعی وجود خواهد داشت. قطعه مادر پلاک ثبتی اصلی و قطعه فرعی پلاک ثبتی فرعی خواهد داشت

جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی بررسی و اطمینان از درج پلاک ثبتی در سند و متعلق به همان قطعه ای که از جانب متقاضی تایید شده است می باشد. همچنین این عملیات انجام می شود تا آدرس و حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم شود. این عملیات به کمک اسناد و مدارک قدیمی و اسناد ثبتی به کمک پلاک ثبتی مناطق تهران انجام می شود. در واقع ممکن است فردی سند قدیمی در اختیار داشته باشد اما از آدرس آن بی اطلاع باشد. در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود تا آدرس دقیق ملک معلوم گردد.

انواع جانمایی پلاک ثبتی ملک

حدود و موقعیت پلاک ثبتی ملک است. به طوری که با انجام آن ابعاد و مساحت دقیق ملک معلوم می شود. این روش برای املاکی که سند موجودی دارند و آدرس نا معلومی دارند موثر می باشد. همچنین برای املاکی که حدود معینی ندارد نیز به کمک این روش معلوم می شود. و دیوارکشی ملک انجام می شود.

  • جانمایی ملک طبق معرفی مالک: در مواردی که مالک از محل ملک خود اطلاع کافی ندارد. در نتیجه برای اطمینان از حدود ثبتی ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. جانمایی پلاک ثبتی در این صورت توسط کارشناس رسمی دادگستری و تجهیزات نقشه برداری دقیقی انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی تثبیت حدود اربعه اراضی

به طور کلی هدف اصلی دیوارکشی ملک مشخص شدن حدود اربعه املاک بر روی زمین است. به طوری که تجاوز و تعارض به ملک صورت نگیرد. و در نتیجه از حدود ملک حفاظت می شود. تمامی املاکی که سند تک برگ دارند دیوارکشی مشخصی دارند. زیرا پس از تهیه نقشه یو تی ام حدود اراضی تثبیت می شود. و سپس سند تک برگ طبق نقشه یو تی ام صادر می گردد. از دیگر مواقعی که دیوارکشی ملک انجام می شود زمانی است که افراد قصد ساخت و ساز در ملک خود را دارند. در این صورت لازم و ضروری است که ابتدا حدود اراضی بر روی زمین تثبیت شوند.

برای انجام دیوارکشی باید به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. تا این مرحله بدون هیچ نقصی انجام شود و در صورتی که اشتباه و کم دقتی در دیوارکشی انجام شود. در این صورت مشکلات حقوقی برای مالک پیش می آید.

بنابراین در صورتی که حدود اربعه ملک روی زمین مشخص نباشد و ملک مرز مشخصی نداشته باشد. کارشناس ابتدا باید با استفاده از عملیات جانمایی پلاک ثبتی حدود اربعه ملک را مشخص نماید. این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی موجود انجام می شود. با تشخیص حدود اربعه سپس کارشناس نقشه های ثبتی را به نقشه های یو تی ام تبدیل خواهد کرد. بعد با توجه به نقشه یو تی ام دیوارکشی ملک انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی یافتن آدرس ملک

ممکن است فردی سندی قدیمی در اختیار داشته باشد اما از آدرس آن بی اطلاع باشد. در نتیجه برای معلوم نمودن آدرس ملک انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم و ضروری می باشد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک به جهت یافتن آدرس ملک مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی ضروری می باشد. این متخصص اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک را گرد آوری و بررسی خواهد کرد. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.و این نقشه مهر و امضا شده جهت ارائه به اداره ثبت اسناد ارائه می شود.

هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک

در واقع با توجه به محدوده ملک و اسناد موجود از ملک هزینه جانمایی پلاک ثبتی متفاوت خواهد بود. هزینه نقشه برداری و جانمایی پلاک ثبتی بر طبق تعرفه ای محاسبه می شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل:متراژ ملک طبق نقشه نهایی، قرار گرفتن ملک در دشت یا مناطق کوهستانی، میزان اسناد موجود و .. می باشد.

چه املاکی نیازمند جانمایی سند می باشند؟

  • در صورت داشتن مدارک یکسان برای یک ملک با چندین مالک
  • در خواست جانمایی پلاک ثبتی به دستور مراجع قضایی
  • اثبات مالکیت متقاضی در صورت وجود شبهه در مالکیت پلاک ثتبی ملک
  • مکان ملک مورد نظر مجهول باشد و مالک سند ملک ارائه کند
  • در صورت نا معلوم بودن حدود اربعه و دیوار کشی ملک
  • شهرداری از مالک نقشه یو تی ام جانمایی وضع موجود ملک را در خواست کند.

چه املاکی نیازمند جانمایی سند می باشند؟

چه املاکی نیازمند جانمایی سند می باشند؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما