آدرس ملک با پلاک ثبتی

آدرس ملک با پلاک ثبتی

برخی از افراد یک سند دفترچه ای یا بنچاق از ملک خود دارند. اما از موقعیت دقیق مکانی ملکشان بی خبر هستند که به این املاک، ملک گمشده می گویند. در واقع ممکن است فردی به دلایلی ملک قدیمی خود را رها کند. که در نتیجه به جهت یافتن آدرس ملک لازم است اسناد و مدارک ثبتی ملک بررسی شود. در واقع آدرس ملک با پلاک ثبتی ملک معلوم می شود.

جانمایی پلاک ثبتی یک عملیاتی است که با استفاده از اسناد ثبتی موجود قدیمی ملک انجام می شود. و در نهایت موجب مشخص شدن حدود ثبتی ملک روی زمین خواهد شد. در گذشته در مناطقی که اداره ثبت در آن وجود داشت آن منطقه به چند بخش تقسیم می شد و برای هر یک از قطعات یک پلاک ثبتی  در نظر گرفته می شد. و این کار به دلیل شناسایی املاک انجام می شد. بنابراین در صورت مشخص نبودن حدود اربعه ثبتی جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود و برای این کار دسترسی به اطلاعات ثبتی مناطق مختلف لازم است و فقط توسط یک متخصصیی مثل کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام می باشد.

برای انجام این عملیات به مدارک و اسنادی احتیاج است. و هر چه این اسناد بیشتر باشد این عملیات سریع تر انجام می شود. با جمع آوری مدارکی مثل بنچاق، قولنامه سند دفترچه ای و سند مادر مدارک ثبتی استخراج می شود. و در نتیجه جانمایی نقشه ثبتی روی زمین انجام می شود. و حدود ثبتی ملک مشخص و موقعیت ملک معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک کدام املاک واجد شرایط می باشند؟

جانمایی پلاک ثبتی برای املاکی که یکسری شرایط دارند انجام می شود. در واقع شرایط به شرح زیر است:

  • در هنگام در یافت سند ملکی که در آن تردید وجود دارد.
  • اگر چند مالک جداگانه با اسناد و مدارک ادعای مالکیت ملک را داشته باشند.
  • در صورتی که مالک یک سند دارد و محل دقیق ملک خود را نمی داند.
  • برای ساختدیوار و یا حصار دور ملک باید پلاک ثبتی ملک معلوم شود.
  • در صورتی که شهرداری ازمالکان خود بخواهد نقشه دقیق ابعاد و مساحت ملک خود ارائه کنند.

مراحل انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی لازم است. مراحلی را طی کرد. این مراحل شامل:

  • جمع آوری داده ها و مدارک: در این مرحله اسناد و مدارک قدیمی گرد آوری و بررسی می شود. این اسناد شامل سند قدیمی دفترچه ای، بنچاق، قولنامه ، سند مادر و .. می باشد. همچنین عکس های هوایی آنالوگ، نقشه های آنالوگ و نقشه های وضع موجود ملک بررسی می شود.
  • استعلام نقشه ثبتی ملک: در این مرحله بر طبق مدارک و داده های موجود ملک و با توجه به پلاک ثبتی ملک در نتیجه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود.
  • جانمایی ملک: در این مرحله با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ممکن خواهد بود.
  • تهیه نقشه یو تی ام : برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یوتی ام انجام می شود. ترسیم این نقشه با اتوکد انجام می شود.

ملک گمشده

ملک گمشده همان ملکی است. که برای سال های طولانی رها شده است. در نتیجه به جهت یافتن آدرس ملک انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. یافتن آدرس این املاک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی ملک به تنهایی ممکن نمی باشد. در واقع اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. در نتیجه به تنهایی برای یافتن آدرس ملک ممکن نمی باشد.

برای اینکه بتوان آدرس ملک گمشده را پیدا کرد. لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

ادرس ملک با پلاک ثبتی را به این صورت می توان یافت که ابتدا اسناد قدیمی ملک گرد آوری می شود. در ادامه اطلاعاتی از این اسناد به دست می آید. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی بر روی نقشه هوایی ملک در نتیجه آدرس ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه مختصات یو تی ام ملک که به دست آمده است. بر روی زمین جانمایی و نقشه یو تی ام ترسیم می شود. برای ترسیم این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود.

اخذ سند ملک برای اراضی فاقد دیوارکشی

اسنادی که امروزه برای املاک صادر می شود. از نوع تک برگی می باشد. برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی لازم است. نقشه یو تی ام برای ملک تهیه شود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود.

در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. و ملک در بافت منظم شهری قرار نگرفته باشد. در نتیجه لازم است برای تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا حدود اربعه ملک معلوم شود.

به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است. اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک گرد آوری و بررسی شود. در واقع ابتدا لازم است اسناد قدیمی ملک بررسی شود. و سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با اتوکد ترسیم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضا کارشناس معتبر می شود. این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن می باشد.

اخذ سند ملک برای اراضی فاقد دیوارکشی

اخذ سند ملک برای اراضی فاقد دیوارکشی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما