نمونه پلاک ثبتی ملک

نمونه پلاک ثبتی ملک

برخی املاک قدیمی هستند که صاحبان این املاک از موقعیت و آدرس ملکشان مطلع نیستند. و تنها از ملک خود یک سند قدیمی دفترچه ای در دست دارند. در نتیجه برای اینکه بتوان آدرس ملک را تشخیص داد می توان به یک متخصص مراجعه کرد تا جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

به این املاکی که آدرس نا معلوم دارد گمشده می گویند. یافتن آدرس ملک گمشده به کمک اسناد و مدارک قدیمی ممکن نمی باشد. در واقع اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود.

کارشناس بعد از بررسی اسناد قدیمی ملک در ادامه با توجه به نمونه پلاک ثبتی ملک مدارک و اسناد ثبتی را استخراج خواهد کرد. سپس نقشه های تفکیکی ملک مرز های ملک را معلوم می کند و بعد نقشه یو تی ام نیز تهیه می گردد. و در نهایت با ارائه این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر خواهد شد و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود و سند تک برگ قابل اخذ خواهد بود.

پلاک ثبتی ملک

سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور شناسایی اراضی و قطعات زمین ابتدا محل دقیق قرار گیری زمین را بررسی می کند. در نتیجه برای اینکه قطعات بزرگ به راحتی و با یک عدد معلوم و تقسیم شود از پلاک ثبتی استفاده می کند.

دسته بندی اراضی از استان آغاز می شود. در ادامه به بخش های کوچک تر تقسیم می شود. پلاک های ثبتی قطعات اصلی می باشد که به قطعات خرد تر تبدیل می شود. در نتیجه در فرآیند ثبت شناسایی اراضی انجام می شود. برای این قطعات کوچک تر کد شناسایی در نظر گرفته می شود. در واقع شماره پلاک فرعی برای این قطعات فرعی درنظر گرفته می شود و برای قطعات بزرگ تر شماره پلاک اصلی تعلق می گیرد.

انواع شماره پلاک اصلی و فرعی

بر طبق قوانین شماره پلاک ثبتی به چهار گونه ثبت می شود. که شامل موارد زیر است

  • روش اول: یک شماره اصلی همراه چند شماره فرعی ذکر می شود.
  • روش دوم: شماره اصلی به همراه یک شماره فرعی درج می شود.
  • روش سوم: برای تفکیک های کوچک تر چند شماره اصلی به همراه هم و چند شماره فرعی نوشته می شود.
  • روش چهارم: تنها شماره اصلی درج می شود و شماره فرعی وجود ندارد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

با نا معلوم بودن حدود اربعه ملک ممکن است به حدود ملک تعارض شود. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری خواهد بود تا حدود پلاک ثبتی با دقت بالا معلوم شود. همچنین این عملیات برای معلوم نمودن آدرس ملک گمشده نیز کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است اسناد و مدارک ثبتی ملک بررسی شود. بنابراین می بایست به فرد متخصصی مراجعه نمود که به بانک اطلاعات ثبتی نیز دسترسی دارد. کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که می تواند این عملیات را به صورت اصولی انجام دهد.

این متخصص اسناد و مدارک قدیمی ملک را بررسی خواهد کرد. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی این نقشه در نتیجه حدود ثبتی ملک حاصل می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا اخذ سند تک برگی نیز برای ملک ممکن باشد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک برای دیوار کشی ملک

املاکی وجود دارند که دیوار کشی معلومی ندارند. در نتیجه ممکن است به حدود اراضی تعارض گردد. بنابراین تثبیت حدود اربعه اراضی بر روی زمین ضروری می باشد. همچنین اراضی زراعی نیز حدود و مرز مشخصی ندارند و در نتیجه برای تثبیت حدود اراضی و اخذ سند تک برگی می بایست اقداماتی انجام شود. در واقع لازم است ابتدا نقشه ثبتی بر روی زمین جانمایی گردد. و جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ابتدا لازم است به فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص بعد از بررسی اسناد و مدارک قدیمی ملک سپس بر طبق نمونه پلاک ثبتی ملک اسناد ثبتی را از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج خواهد کرد. جانمایی نقشه بر روی زمین حد و مرز اراضی را مشخص خواهد کرد. و سپس نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را تهیه و مهر و امضا خواهد کرد. با ارائه این مدرک به اداره ثبت اسناد می توان سند تک برگ اخذ نمود و حدود اراضی را دیوارکشی نمود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

برخی املاک آدرس معلومی ندارند و ملک گمشده محسوب می شوند همین مشخص نبودن موقعیت مکانی ملک ممکن است باعث شود ملک توسط متجاوزین تصرف گردد. در حقیقت ممکن است فردی به مدت طولانی ملک خود را رها کرده باشد و تنها سندی قدیمی از ملک خود در اختیار داشته باشد. در نتیجه برای یافتن آدرس ملک تنها جانمایی پلاک ثبتی ملک کارساز خواهد بود. جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی است که با استفاده از پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک انجام می شود. و در نتیجه طبق پلاک ثبتی ملک قطعه ثبتی ملک بر روی نقشه های ثبتی جستجو و معلوم می گردد. از این روش برای املاکی که موقعیت مکانی و یا حد و مرز مشخصی ندارند استفاده می شود.

بنابراین عملیات جانمایی پلاک ثبتی را می توان با مراجعه به یک کارشناس رسمی قابل انجام است. این متخصص ابتدا مدارک و اسناد ثبتی را گرد آوری می کند و سپس با استفاده از روش های تخصصی جانمایی نقشه های ثبتی را بر روی زمین انجام می دهد. و سپس نقشه یو تی ام را تهیه می کند. در نتیجه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را جهت ارائه به اداره ثبت مهر و امضا می کند و با مهر و امضای وی این نقشه معتبر خواهد شد. در نتیجه با این نقشه اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد ممکن می باشد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما