استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

با توجه به با ارزش بودن ملک در نتیجه خرید و فروش ملک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در حقیقت این امر بسیار مهم می باشد. و لازم است با احتیاط انجام شود. برای انجام معامله خریدار لازم است از وضعیت حقوقی ملک خود اطمینان کسب نماید. با انجام این استعلام اعتبار قانونی بودن سند ملک معلوم می شود. در نتیجه انجام استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران ضروری می باشد. با انجام این استعلام همچنین بدهی های شهرداری پرداخت می شود. برای انجام این استعلام مراحلی انجام می شود.

در واقع ابتدا برگه ای که دفتر اسناد رسمی به مالک ارائه نموده است به شهرداری ارائه می گردد. تا در نتیجه مالک در خواست استعلام خود را ثبت می کند. در مرحله بعدی پروانه ساخت ملک بررسی می شود. و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد این امر معلوم می شود. سپس عوارض نیز پرداخت می شود .و در نهایت اطلاعاتی از شهرداری برای فرد معلوم می شود.

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک را می توان به فردی متخصص و مورد اعتماد سپرد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این استعلام را به خوبی انجام دهد.

پلاک ثبتی چیست؟

سازمان ثبت اسناد و مدارک برای شناسایی املاک اقدام به ارزیابی محل قرارگیری ملک کرده است. در واقع این سازمان تقسیم بندی اراضی را انجام داده است تا شناسایی املاک به سبب همین امر معلوم شود.

تقسیم بندی از اسنان شروع می شود و در نتیجه به ترتیب به واحد های کوچک تر بخش، قطعه اصلی، قطعه فرعی تقسیم می شود. به قطعات اصلی و یا همان قطعه مادر پلاک اصلی تعلق می گیرد. و به قطعات فرعی نیز پلاک فرعی تعلق می گیرد.

در سند ملک شماره پلاک اصلی و فرعی ملک درج می شود. این شماره با ممیز از هم جدا می شود. شماره پلاک اصلی و فرعی ملک با ممیز از هم جدا می شود. شماره پلاک اصلی در سمت چپ و شماره پلاک فرعی ملک در سمت راست نوشته می شود. به عنوان مثال 1178/65 عدد 65 شماره پلاک اصلی می باشد و 1178 شماره پلاک فرعی ملک می باشد.

استعلام پلاک ثبتی ملک

برای اینکه بتوان اعتبار ملک مورد معامله را سنجش نمود در نتیجه استعلام پلاک ثبتی و اصلی ملک ضروری می باشد. با انجام این استعلام اطلاعات و مشکلات ملک را معلوم می کند.

پیش از انجام معامله به جهت انجام معامله ملک لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. با انجام این استعلام در نتیجه می توان با اطمینان بالا معامله ملک را انجام داد.

با انجام این استعلام اگر سند ملک گرو بانک باشد با انجام این استعلام معلوم می گردد. همچنین مشکلات احتمالی سند ملک نیز معلوم می شود. این استعلام همچنین مشخصات ثبتی ملک را معلوم می نماید. انجام استعلام پلاک ثبتی ملک را می توان به فرد متخصص و با تجربه ای همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی و با تجربه خود می تواند این استعلام را انجام دهد. نتیجه انجام این استعلام به صورت گزارشی ارائه می گردد.

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک چه مزایایی دارد؟

پیش از انجام معامله ملک استعلام پلاک ثبتی ملک انجام می شود. با انجام این استعلام اطلاعاتی از ملک حاصل می شود و همین امر باعث می شود با اطمینان بالا انجام معامله ملک ممکن باشد. انجام این استعلام مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • حصول اطمینان از مالک حقیقی ملک
  • اطمینان از این که ملک مشاعی است و یا غیر مشاعی می باشد.
  • ایجاد امنیت در انجام معامله ملک
  • اطمینان بالا از انجام معامله و جلوگیری از ضرر و زیان معامله
  • در صورتی که ملک رهن بانک باشد در نتیجه با انجام این استعلام معلوم می شود.
  • اگر ملک موقوفه باشد با انجام این معامله معلوم می شود.
  • در صورتی که به هر دلیلی نقل و انتقال آن غیر قانونی باشد در نتیجه با انجام این استعلام معلوم می شود.
  • در صورتی که ملک در رهن بانک باشد با انجام این استعلام معلوم می شود.

بررسی وضعیت ثبتی ملک قبل از انجام معامله

برای اینکه بتوان معامله ملک را انجام داد لازم است تمامی اطلاعات ملک معلوم شود. در نتیجه به این جهت بررسی وضعیت پلاک ثبتی ملک با استفاده از شماره پلاک ثبتی ملک که در سند ملک درج شده است انجام می گیرد. ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد و در نتیجه با انجام این استعلام این امر تحقق می یابد. در حقیقت ممکن است به حدود ملک تعارض شده باشد، فروشنده مالک اصلی نباشد، ملک مشاعی باشد و چندین مالک داشته باشد. همچنین ممکن است ملک ملی باشد و یا سند ملک در رهن باشد.

بنابراین در صورتی که این مشکلات قبل از انجام معامله شناسایی نشود همین امر باعث می شود. که خریدار دچار مشکلات حقوقی و هدر رفت وقت و هزینه شود. بنابراین به عنوان خریدار هرگز وارد معامله ای نشوید که اطلاعات کامل از ملک معلوم نباشد. برای انجام این معامله با اطمینان بالا حتما استعلام پلاک ثبتی ملک را انجام دهید.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران لازم است به متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمایید. در صورت مراجعه به فرد غیر متخصص این عمل نتیجه عکس می دهد. کارشناس رسمی دادگستری از آنجایی که به اطلاعات ثبتی منطقه دسترسی کامل دارد، اطلاعات ثبتی ملک را استخراج خواهد کرد. و سپس بررسی خواهد کرد. و در نهایت یک گزارش از این کار تهیه کرده و در حضور دو طرف معامله اعلام خواهد کرد. در نتیجه انجام معامله با آگاهی کامل از اطلاعات ملک ممکن می باشد.

استعلام ملک با کد ملی

در صورتی که افراد بخواهند از وضعیت اسناد ثبت شده به نام خود مطلع شوند. در این حالت مراجعه به اداره ثبت اسناد ضروری می باشد. تنها مالک می تواند این استعلام را برای ملک خود انجام دهد. و در واقع فردی که انجام این استعلام را تقاضا می کند می بایست مالک ملک باشد. و هیچ شخصی نمی تواند استعلام اسناد ثبت شده به نام شخص دیگر را اخذ نماید مگر اینکه اجازه نامه رسمی داشته باشد.

استعلام ملک با کد ملی

استعلام ملک با کد ملی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما