هزینه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا و مختصات جهانی می باشد. نقشه یو تی ام هم برای امور ثبتی و هم برای امور قضایی کاربرد دارد.

ارگان های مختلفی امروزه نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود. این نقشه باید با دقت بالا مد نظراست پس حتما به متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه مراجعه نمایید. تا نقشه یو تی ام با کیفیتی بالا تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام در صورتی که مرز ها و حدود ملک مشخص باشد و یا اینکه املاک اطراف دیوارکشی داشته باشند. در این صورت مختصات یو تی ام قابل برداشت خواهد بود و کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه در گوشه ها و شکستگی ها مستقر می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها را بر داشت خواهد کرد. اما در صورتی که موقعیت ملک معلوم نباشد و مرز های آن از بین رفته باشد. در نتیجه لازم است این اطلاعات معلوم شود.

در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. برای انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک بررسی می شود. بعد  از استخراج نقشه ثبتی ملک سپس جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین انجام می شود. در نتیجه با معلوم شدن حدود ثبتی ملک نقشه یو تی ام قابل تهیه می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

هزینه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه تعیین می شود. این تعرفه هر ساله تعیین می شود. تعرفه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق عواملی معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل

برخی از افراد گمان می کنند با استفاده از اپلیکیشن های موبایل می توان نقشه یو تی ام را تهیه نمود. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. در نتیجه با دقت بالا لازم است تهیه شود. تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن های موبایل باعث تهیه نقشه یو تی ام با دقت پایین می شود. که در نتیجه کارایی نخواهد داشت.

برای تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. در نتیجه این نقشه با دقت و کیفیت بالا تهیه می شود. تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و ترسیم آن با نرم افزاری همچون اتوکد باعث تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا می شود.

مراحل تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با بالاترین دقت ممکن تهیه نماید. برای تهیه این نقشه لازم است مراحلی طی شود. مراحل تهیه نقشه یو تی ام به شرح زیر است:

  • برداشت زمینی: برای برداشت زمینی از تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی در نتیجه اطلاعات دقیقی از ملک حاصل می شود.
  • ترسیم دفتری: در این مرحله نقشه یو تی ام با دقت بالا ترسیم می شود. برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود.

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

اگر که افراد بخواهند در ملک خود ساخت و ساز انجام دهند در نتیجه لازم است به شهرداری مراجعه نمود و از شهرداری جواز ساخت اخذ نمود. شهرداری برای صدور این مجوز اخیرا نقشه هایی مصوب در خواست خواهد کرد. در واقع این ارگان نقشه یو تی ام دو هزارم را در خواست می کند تا موقعیت ملک تعیین شود.

برای تهیه این نقشه می توان به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود تا نقشه یو تی ام با دقت بالایی تهیه شود. همچنین در مواقعی که قبل از انجام ساخت و ساز کارشناس شهرداری متوجه گردد .که بین ابعاد و مساحت مندرج در سند و مساحت و ابعاد وضع موجود ملک مغایرت وجود دارد. در این صورت شهرداری دستور تهیه نقشه دو خطی را خواهد داد.

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید. این نقشه متشکل از اطلاعت سندی و وضع موجود ملک می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی

امروزه اسناد تک برگی جایگزین سند قدیمی ملک شده است. از آنجایی که اسناد قدیمی معایبی دارند لازم است هر چه زود تر سند تک برگی برای ملک اخذ نمود. به منظور اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد بایستی مدارکی تهیه شود. و در اختیار اداره ثبت اسناد قرار بگیرد. برای صدور این سند باید تمامی اطلاعات حقوقی و فنی مربوط به ملک معلوم گردد. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد. نقشه یو تی ام به عنوان مدرکی از جانب اداره ثبت اسناد در خواست می شود.

برای تهیه این نقشه می توان به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد وی تخصص و توانایی تهیه این نقشه را دارد و نقشه تهیه شده توسط وی مورد قبول اداره ثبت اسناد خواهد بود. این متخصص با استفاده از تجهیزات دقیق و مخصوص مانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد کنج های ملک را برداشت خواهد کرد و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ خواهد کرد و آن را مهر و امضا خواهد کرد با استفاده از این مدرک و اطلاعات و مدارک دیگر در نهایت می توان سند تک برگ اخذ کرد. هزینه نقشه یو تی ام بر طبق عواملی تعیین می شود. از جمله این عوامل مساحت و کاربری ملک می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. تا در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیت بالا تهیه شود. این نقشه با مهر و امضای این متخصص معتبر می گردد.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما