هزینه جانمایی پلاک ثبتی

هزینه جانمایی پلاک ثبتی

برخی املاک موقعیت و آدرس مشخصی ندارند و گمشده می باشند. و یا حدود اربعه معلومی ندارد و دیوار کشی آن ها از بین رفته است. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه و آدرس ملک لازم است اقداماتی انجام شود. تا در نتیجه با پلاک ثبتی ملک و به کمک اسناد و مدارک ثبتی موجود و نقشه های هوایی بتوان حدود و آدرس ملک را پیدا کرد. در واقع لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود. عملیات را حتما باید به یک فرد متخصص و مجربی همانند کارشناس رسمی دادگستری سپرد. در واقع کارشناس به بانک اطلاعات ثبتی منطقه دسترسی دارد و می تواند این عملیات را به صورت اصولی انجام دهد.

این متخصص با دسترسی به تمامی مدارک و اسناد ثبتی و مدارک موجود ملک به موقعیت و حدود ملک پی می برد و در نتیجه نقشه های ثبتی را بر روی زمین جانمایی و حدود ملک را نشانه گذاری خواهد کرد.

سپس کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه های ملک را برداشت خواهد نمود. و در نتیجه با توجه به اطلاعات برداشت شده ترسیم نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ترسیم و چاپ می گردد و با مهر و امضای کارشناس نقشه تهیه شده معتبر خواهد شد. با استفاده از این نقشه در نتیجه سند تک برگی برای ملک قابل صدور است.

هزینه جانمایی پلاک ثبتی بر طبق تعرفه تعیین می شود. و در نتیجه با توجه به اسناد قابل دسترس، کامل بودن اسناد ثبتی و مساحت ملک هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک تعیین می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک روشی است. که از آن طریق می توان موقعیت زمین و یا ملک فرد را با توجه به اسناد و مدارک شناسایی نمود. در واقع این اسناد شامل سند رسمی ملک، بنچاق، قولنامه، سند مادر و .. می باشد. و در نتیجه بر طبق نقشه ثبتی و نقشه های شهرداری و عکس هوایی انجام این عملیات ممکن می باشد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. و می تواند این عملیات را انجام دهد.

چه زمانی لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود؟

در شرایط مختلف لازم است. جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. این شرایط شامل موارد زیر است:

در حقیقت برخی مواقع مالک اصلی زنده نمی باشد. و وراث صاحب ملک از موقعیت دقیق ملک اطلاعی ندارند. ممکن است آنان تنها اسنادی قدیمی در دست داشته باشند. در نتیجه با استفاده از نقشه های ثبتی منطقه و جانمایی دقیق آن می توان مکان ملک را شناسایی و معلوم نمود.

همچنین ممکن است اختلافاتی بین مالک و همسایگان به وجود آید. در حقیقت ممکن است فرد مراجعه کننده باور داشته باشد. که به ملک وی تعارض رخ داده است. در نتیجه لازم است. میزان دقیق تعرض به صورت کارشناسانه معلوم شود.

جانمایی ملک در زمانی که موقعیت ملک معلوم نمی باشد. بسیار سخت و پیچیده می باشد. و بر طبق نقشه ثبتی منطقه بر روی نقشه 1/2000 معلوم می شود. همچنین در صورتی که در طول سالیان دور مرز بین همسایگان و موقعیت ملک تا حدودی از بین رفته است. در نتجیه کارشناس رسمی دادگستری که برتفسیر عکس هوایی نیز تخصص دارد. مختصات دقیق کنج های ملک را شناسایی و بر روی زمین جانمایی خواهد کرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک چه مدارکی را لازم است؟

در صورتی که فرد ادعای مالکیت بر ملکی داشته باشد. و اما مدارک آن به هر دلیلی گم شده باشد. تا در ابتدا فرد لازم است مالکیت خود را اثبات نماید. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ممکن می باشد. اگر که فرد متقاضی دارای سند، بنچاق، قولنامه و .. باشد و می تواند با نشان دادن این مدارک نشان دهد. که مالک می باشد.

انجام جانمایی سند های قدیمی کارشناس رسمی

به طور کلی برخی از املاک قدیمی وجود دارند. که برای مدتی طولانی توسط مالکشان رها شده اند. و به دلایل مختلف از جمله مهاجرت، مالک به ملک مراجعه نکرده است. اتفاقی که برای مالکین این املاک ممکن است. پیش بیاید نا معلوم شدن آدرس ملک می باشد.

در واقع وقتی که برای مدت طولانی ملک بدون استفاده مانده است. در این صورت با گذشت سال ها و با تغییر در بافت شهری یافتن آدرس ملک قدیمی برای مالکشان ممکن نخواهد بود. و از آنجایی که ملک دارای سند قدیمی می باشد بنابراین نمی توان با استفاده از آن آدرس ملک را پیدا کرد.

در حقیقت اسناد قدیمی معایبی دارند و یکی از این معایب معلوم نبودن مساحت و ابعاد و موقعیت ملک است. در واقع این اطلاعات در اسناد قدیمی درج نشده است و با نا معلوم شدن این اطلاعات نمی توان از اسناد قدیمی کمک گرفت.

برای اینکه بتوان آدرس ملک را مشخص کرد تنها یک راه وجود دارد و آن هم جانمایی پلاک ثبتی می باشد. برای انجام این عملیات می توان به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص برای اینکه بتواند آدرس ملک را تعیین کند از اسناد و مدارک موجود و اسناد ثبتی ملک استفاده می کند. سپس با یافتن نقشه ثبتی مربوط به قطعه ثبتی مورد نظر، جانمایی آن بر روی زمین انجام می گیرد. و آدرس ملک مشخص می شود. سپس برای اینکه موقعیت دقیق ملک با مختصات منحصر به فرد حاصل شود بایستی نقشه یو تی ام تهیه شود.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک به عواملی از جمله اسناد و مدارک موجود و اسناد ثتبی ملک و کامل بودن آن ها و همچنین کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک بستگی دارد.

انجام جانمایی سند های قدیمی کارشناس رسمی

انجام جانمایی سند های قدیمی کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما