روش تهیه نقشه یو تی ام

روش تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی م دقت بالایی دارد و مهم ترین ویژگی تهیه این نقشه به دست آمدن موقعیت دقیق هر نقطه بر روی زمین است. نقشه یو تی ام برای املاک امروزه تهیه می شود. در واقع از جانب ادارات و سازمان های مختلف نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان در خواست می شود. اداراتی همچون اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مراجع قضایی، شهرداری، اداره گاز، اداره برق و .. از جمله این ادارات است.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام از روش های تخصصی استفاده می کند. روش تهیه نقشه یو تی ام تخصصی می باشد. کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و دوربین توتال استیشن استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی با دقت بالا سپس ترسیم نقشه یو تی ام با تجهیزاتی همچون اتوکد انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر وامضای کارشناس معتبر می شود. ادارات و سازمان های بسیاری این نقشه را با مهر و امضای کارشناس قبول می کنند. زیرا این متخصص معتبر می باشد.

تعرفه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه تعیین می شود. از جمله مهم ترین عواملی که بر هزینه تهیه نقشه یو تی ام تاثیر می گذارد مساحت ملک می باشد.

نقشه یو تی ام ملک

نقشه یو تی ام به جهت معلوم نمودن موقعیت مکانی دقیق ملک و مشخصات مورد نیاز آن برای امور ثبتی ملک انجام می شود. با تهیه نقشه یو تی ام متراژ دقیق ملک، ابعاد و اندازه آن، موقعیت مکانی ملک و نقاط مهم ملک و .. معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام بر پایه مختصات جهانی انجام می شود. و در نتیجه موقعیت هر نقطه بر روی زمین به طوری تعیین می شود که نمی توان مشابه آن نقطه را بر روی زمین معلوم نمود. با تهیه نقشه یو تی ام همچنین شکستگی های ملک، محدوده اعیان، نقاط قرارگیری درخت، مرز ملک، همسایگی ملک و … تعیین می شود.

شیوه های تهیه نقشه utm

برای اینکه نقشه یو تی ام با دقت بالایی حاصل شود چندین روش وجود دارد. برخی از افراد گمان می کنند با روش تهیه نقشه یو تی ام به کمک اپلیکیشن موبایل می توانند این نقشه را با دقت بالایی به دست آورند. اما این امر درست نیست. تهیه این نقشه با استفاده از اپلیکیشن موبال باعث می شود که این نقشه با دقت و کیفیت نا مطلوب حاصل شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام روش هایی تخصصی وجود دارد و تنها فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. از رایج ترین روش تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس: در این روش از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در واقع با برداشت دقیق از کنج ها و شکستگی های عرصه ملک در ادامه ترسیم دقیق نقشه یو تی ام ملک انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه خواهد بود.
  • تهیه نقشه یو تی ام با دوربین توتال استیشن: برای تهیه نقشه یو تی ام با دوربین توتال استیشن برداشت زمینی با دقت بالا از ملک انجام می شود. در ادامه بعد از برداشت اطلاعات لازم از ملک برداشت می شود. سپس نقشه یو تی ام ترسیم می شود. در آخر نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود.

تهیه نقشه های مصوب اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های متخلف ملکی در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد. و ممکن است از جانب اداره ثبت اسناد نقشه مصوب در خواست شود.

نقشه مصوب اداره ثبت املاک و اراضی زمانی از افراد در خواست می شود. که افراد قصد اخذ سند تک برگ را از اداره ثبت اسناد داشته باشند. همچنین در صورتی که قصد اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای خود را داشته باشید در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. همچنین برای تصحیح سند ملک نیز لازم است نفشه یو تی ام تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام مصوب اداره ثبت اسناد لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. اما برای تهیه این نقشه بایستی به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. این کارشناس برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی انجام می شود این برداشت با استفاده از تجهیزات و ابزارآلات دقیق مانند جی پی اس دو فرکانسه انجام می شود و سپس با استفاده از این اطلاعات نقشه یو تی ام ترسیم می گردد و مهر و امضا می شود و در آخر سند تک برگ صادر خواهد شد.

نقشه یو تی ام شامل چه مواردی می باشد؟

با تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه اطلاعاتی از ملک به دست می آید. همچنین با تهیه نقشه یو تی ام شناسایی ملک ممکن می باشد. با تهیه این نقشه متراژ ، موقعیت مکانی ملک، همسایگی ملک و وضعیت کلی ملک معلوم می شود. با تهیه این نقشه موارد زیر تعیین می شود.

  • مساحت دقیق عرصه ملک با دقت بالا
  • مساحت دقیق اعیان ملک با دقت سانتی متری
  • موقعیت مکانی
  • شکستگی های ملک
  • مساحت دقیق عرصه ملک با دقت سانتی متری
  • مساجت دقیق اعیان با دقت سانتی متری
  • متراژ دقیق و حدود و همسایگی ملک
  • موقعیت مکانی مرکز ملک

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه نماییم؟

برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت بالایی حاصل می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. و مورد قبول ادارات قرار می گیرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه نماییم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه نماییم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما