جستجوی ملک با پلاک ثبتی

جستجوی ملک با پلاک ثبتی

در صورتی که حدود و دیوار کشی ملک بر روی زمین نا معلوم باشد و یا آدرس ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است جستجوی ملک با پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای اینکار لازم است به کارشناس رسمی دادگستری که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد مراجعه نمود.

این متخصص به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی را گرد آوری خواهد کرد. در نتیجه مورد بررسی قرار خواهد داد. این اسناد شامل سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه ، سند مادر می باشد. در نتیجه لازم است نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین در نتیجه حدود ثبتی ملک تعیین می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم زمینی نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

پروسه ای برای تعیین مکان ثبتی و زمینی دقیق ملک در سیستم مختصات یو تی ام می باشد. جانمایی پلاک ثبتی در حقیقت قرار دادن موقعیت مساحی سند در نقشه اولیه در زمان تفکیک می باشد.

جانمایی پلاک ثبتی در قالب نقشه ای با مختصات یوتی ام است. نقشه مبنا جهت تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی کروکی یا نقشه های ثبتی قدیمی معروف به نقشه های تفکیکی می باشد. بعد از ترسیم حدود اربعه سند ملک و تطبیق آن با نقشه های ثبتی ملک نقشه جانمایی ثبتی تهیه می شود.

جانمایی پلاک ثبتی چه کاربرد هایی دارد؟

جانمایی پلاک ثبتی ملک کاربرد های زیادی دارد. از جمله کاربرد های مهم جانمایی پلاک ثبتی شامل موارد زیر است.

  • جانمایی پلاک ثبتی ملک برای تداخل پلاک ها
  • جانمایی پلاک ثبتی ملک برای یافتن آدرس ملک گمشده
  • جانمایی پلاک ثبت ملک به جهت استعلام ثبتی ملک
  • جانمایی پلاک ثبتی ملک برای معلوم نمودن حدود و دیوار کشی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک برای یافتن آدرس ملک گمشده

یکی از مهم ترین کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک برای یافتن آدرس ملک گمشده است. در حقیقت ممکن است فردی ملک خود را برای مدت طولانی رها کرده باشد. در نتیجه به جهت تعیین آدرس ملک خود با مراجعه به ملک با مشکل روبه رو می شود. برای اینکه بتوان آدرس ملک را پیدا کرد. می بایست جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند انجام دهد. به جهت انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. و در نتیجه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی برای اخذ سند تک برگی

به جهت اخذ سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. تا در نتیجه لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام چاپ و مهر وامضا شده معتبر می شود.

نحوه جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس

جانمایی پلاک ثبتی ملک در صورتی که حدود ثبتی ملک بر روی زمین معلوم نباشد و یا آدرس ملک مشخص نباشد، انجام می گیرد.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که با استفاده از شماره پلاک ثبتی و اسناد و مدارک موجود و ثبتی ملک انجام می شود. و در نتیجه مشخص می شود. شماره پلاک ثبتی که در سند ملک درج شده است. متعلق به کدام قطعه از زمین است.

یکی از مواقعی که لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. وقتی است که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. و دیوار کشی ملک از بین رفته باشد. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه و دیوار کشی ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی به صورت اصولی ممکن می باشد. جانمایی پلاک ثبتی ملک با جستجوی ملک با پلاک ثبتی انجام می شود.

این متخصص ابتدا مدارک و اسناد موجود و ثبتی را جمع آوری می کند. و سپس جانمایی نقشه های ثبتی بر روی زمین انجام می گیرد. در ادامه با مشخص شدن حدود ثبتی بر روی زمین نقشه یو تی ام نیز تهیه می گردد. و با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد و در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می گردد. سند تک برگی امنیت بالایی دارد و در آن کروکی دقیق ملک درج می شود. همچنین با اخذ این سند اطلاعات ملک در سیستم کاداستری ثبت می شود.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

جانمایی پلاک ثبتی ملک به جهت شناسایی و تعیین محل پلاک ثبتی به کمک اسناد قدیمی و با تاییدیه کارشناس امور ثبتی انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام دهد.

جانمایی پلاک ثبتی در تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی و شماره قطعه با استفاده از مختصات یو تی ام جانمایی ثبتی انجام می شود.

تیم مهندسی رادین مپ با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما می باشد. تیم مهندسی ما از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده است. و  انواع خدمات نقشه برداری را همچون تهیه نقشه یوتی ام، تهیه نقشه ثبتی جانمایی پلاک ثبتی ملک، پیش تفکیک آپارتمان، تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام خواهد داد.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما