تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد. در اسناد قدیمی ملک اطلاعات دقیقی از ملک همانند ابعاد و مساحت ملک با دقت بالا و موقعیت مکانی ملک نیز معلوم نمی باشد. و فقط حدودی از ملک در آن ذکر شده است. به دلیل وجود اسناد قدیمی مشکلاتی برای مالکین به وجود می آید در نتیجه لازم است اقدام به تبدیل سند قدیمی به تک برگی نمود. اسناد جدید تک برگ امنیت بالایی دارند همچنین مزایای بسیار دیگری نیز دارند و به همین دلیل امروزه جایگزین اسناد قدیمی شده اند.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام حتما می بایست به فردی متخصص مراجعه نمود. تا این نقشه به صورت استاندارد تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با دقت و صحت بالا به گونه ای تهیه نماید که نقشه مورد پذیرش ادارات و سازمان ها قرار بگیرد. تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله تعیین می شود. این تعرفه بر طبق عواملی تعیین می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا با استفاده از دوربین های نقشه برداری است که بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه انجام می شود. و بعد روی یک نقشه یک دوهزارم جانمایی خواهد شد و این نقشه مهر و امضا شده آماده ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد.

نقشه یو تی ام چیست؟

این نقشه یک نقشه با مختصات جهانی می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی دقیقی از ملک به دست می آید. این اطلاعات شامل مساحت، ابعاد و موقعیت ملک می باشد. امروزه نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره برق و گاز و .. می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص با دقت بالا این نقشه را تهیه خواهد کردو با مهر و امضای آن به نقشه تهیه شده اعتبار می دهد.

کاربرد های نقشه یو تی ام در اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. در نتیجه برای اینکه بتوان این نقشه را تهیه نمود لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را برای انجام امور مختلف ملکی در خواست می کند اداره ثبت اسناد است. این اداره به جهت تصحیح سند ملک، تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی، اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای نقشه یو تی ام را در خواست می کند.

تهیه نقشه یو تی ام ملک قولنامه ای

نقشه یو تی ام امروزه به جهت انجام امور ثبتی ملک مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد تهیه شود. زمانی است که سند ملک قولنامه ای باشد در نتیجه لازم است بر طبق ماده 147 اقداماتی را انجام داد. تا بتوان برای ملک سند تک برگی اخذ نمود.

برای استفاده از ماده 147 لازم است شرایطی وجود داشته باشد تا این امر ممکن باشد. در واقع لازم است دسترسی به مالک رسمی ممکن نباشد ، ملک دارای دیوار کشی باشد، ملک دارای سابقه ثبتی باشد، بنا در ملک وجود داشته باشد. همچنین ملک نباید به دولت تعلق داشته باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا از عرصه و اعیان انجام می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. بعد از ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد در نتیجه سند تک برگی برای ملک قولنامه ای صادر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای تصحیح سند ملک

به طور کلی ممکن است به دلایلی از جمله عقب نشینی مرز ها در نتیجه مرز ها و حدود ملک تغییر کند. بنابراین با تغییر حدود اربعه و مساحت ملک اختلافاتی بین اطلاعات سندی و وضع موجود به وجود می آید. در نتیجه تصحیح سند ملک ضروری می باشد.

برای تصحیح سند ملک لازم است اطلاعات فنی دقیق ملک در حال حاضر حاصل شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک به دست می آید و تصحیح سند ملک انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی کارشناس دادگستری

اداره ثبت اسناد به جهت انجام امور ثبتی ملک مدارکی را در خواست خواهد کرد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. برای مثال به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ لازم است این نقشه تهیه شود. همچنین برای تصحیح سند نیز تهیه این نقشه ضرورت دارد. برای اخذ سند ملک قولنامه ای نیز لازم است نقشه یو تی ام را تهیه نمود.

بنابراین در صورتی که با مراجعه به اداره ثبت اسناد قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود را دارید تا بتوانید سند تک برگی برای ملک خود که مزایای بسیاری دارد. اخذ نمایید در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. این اطلاعات شامل مساحت، ابعاد، موقعیت دقیق ملک می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص مراجعه نمود تا در نتیجه این نقشه با دقت بالا حاصل شود. این متخصص همان کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. کارشناس به جهت انجام نقشه برداری زمین از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و برداشت زمینی را با دقت بالا انجام خواهد داد در ادامه بعد از اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات مختلف ملکی خواهد بود. تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله تعیین می شود. این تعرفه بر طبق عواملی همچون مساحت ملک تعیین می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی کارشناس دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی کارشناس دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما