تعرفه نقشه های تفکیکی

 

تعرفه نقشه های تفکیکی

تعرفه نقشه های تفکیکی  طبق تعرفه سازمان نقشه برداری کشور تعیین می شود. و طبق بسیاری از عوامل مثل تعداد طبقات و واحد ها و نوع پروژه نقشه برداری متغیر می باشد.نقشه پیش تفکیکی و تفکیکی به نقشه‌ای گفته می‌شود که تک خطی هستند. با استفاده از نقشه پیش تفکیکی می توان منطقه مورد نظر را شناسایی کرد.

در واقع این نوع نقشه ‌ها برای نشان دادن. مناطق محصور در پیش فروش آپارتمان‌ ها و صدور سند تک برگ نقش دارند. و انجام پیش تفکیک کاربرد خاص دیگری ندارد.نقشه ‌های پیش تفکیک و تفکیکی از جمله مواردی هستند. که بیش‌ترین استفاده و کاربرد را در سازمان ثبت اسناد دارند.با استفاده از انجام پیش تفکیک و تفکیک می توان حد و مرز املاک و ساختمان‌ ها را مشخص کرد. انجام پیش تفکیک برای پیش فروش املاک اهمیت بسیار زیادی دارد.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان چه کاربردهایی دارد؟

انجام پیش تفکیک بیش‌تر برای پیش فروش آپارتمان‌ها و املاک کاربرد دارد. با استفاده از نقشه پیش تفکیک مساحت اراضی تعیین می شود.و می توان برای آن ‌ها از سازمان ثبت اسناد اقدام به صدور سند تک برگ کرد. بنابراین مهم‌ترین کاربرد انجام پیش تفکیک صدور سند تک برگ برای ملک است. البته این تنها کاربرد انجام پیش تفکیک نیست.

بلکه انجام پیش تفکیک برای دریافت پایان کار ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.حتی در قوانین شهرداری نیز این موضوع ذکر شده است که یکی از مهم‌ترین شروط گرفتن پایان کار انجام پیش تفکیک و نقشه تفکیکی است. به همین علت عمل کردن به قوانین سازمان ثبت اسناد، نظام مهندسی و شهرداری برای گرفتن. پایان کار، تفکیک اراضی و پیشبرد برخی اهداف لازم و ضروری است.البته توجه داشته که انجام پیش تفکیک و دریافت نقشه‌ های تفکیکی. برای زمین و ساختمان با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارد. که در ادامه مقاله به این تفاوت ‌ها خواهیم پرداخت.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان به چه صورتی می باشد؟

در نقشه پیش تفکیکی جداسازی ساختمان در دستور کار قرار می‌گیرد. در پیش تفکیک ساختمان همه قسمت ‌ها نباید تفکیک شوند. بلکه برخی از قسمت‌های ساختمان به عنوان مشاعات شناخته می‌شوند. مثلا راه پله، راهرو، نورگیر، حیاط و … جز مشاعات ساختمان به حساب می‌آیند. البته همه مواردی که جز مشاعات محسوب می‌شوند. استفاده عمومی ندارند.

به عنوان مثال نورگیر جز مشاعات محسوب می‌شود. اما تنها واحدی که به آن دسترسی دارد. می‌تواند از آن استفاده کند. البته استفاده از نورگیر به عنوان مالکیت آن نیست. و تنها بدون اینکه کوچک‌ترین تغییری در آن ایجاد شود. می توان از آن استفاده کرد. اگر واحدی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. نمی‌تواند به آنجا وارد شود یا از راه پله برای دسترسی به آنجا استفاده کند.

تهیه نقشه پیش تفکیک برعهده چه کسی می باشد؟

انجام پیش تفکیک ساختمان ها بر عهده مهندس نقشه برداری است. و نقشه پیش تفکیک و نقشه تفکیکی به وسیله او تهیه و تنظیم می شود.در صورتی که نقشه پیش تفکیک به تایید مهندس نقشه بردار نرسد.نقشه مورد نظر هیچگونه ارزش قانونی ندارد. پس از این که نقشه‌ های تفکیکی توسط مهندس نقشه بردار تایید شد. باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری و نظام مهندسی نیز مهر شود. تا در نهایت به تایید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای صدور سند تک برگی برسد.

تعرفه نقشه های تفکیکی

انجام معامله مطمئن آپارتمان

با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای تهیه نقشه تفکیک آپارتمان خریدار می تواند. معامله مطمئنی را با خیال راحت انجام دهد. زیرا با تهیه نقشه پیش تفکیک مساحت دقیق واحد مشخص می باشد.خریدار آگاهانه می تواند معامله را انجام دهد.اگر قرار باشد یک معامله مطمئن با آگاهی کامل  انجام شود باید تمام جوابت آن سنجیده شود. معامله ای که در آن مساحت واحد مشخص نمی باشد. معامله  مطمئنی نخواهد بود .در نهایت ضرر و زیان هایی برای خریدار خواهد داشت. اما این موضوع به این معنا نمی باشد. که تمام معاملات پیش خرید مطمئن نمی باشد. برای انجام معامله  پیش خرید به صورت مطمئن باید مساحت دقیق واحد مشخص شود.برای این کار کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توانند نقشه پیش تفکیک از واحد را تهیه کنند. تا مساحت دقیق ملک مشخص شود.

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان پیش فروشی

تفکیک آپارتمان نظام مهندسی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی  می باشد. که توسط مهندسین نقشه بردار انجام می‌شود.تفکیک برای املاک، آپارتمان‌ها و اراضی انجام می‌شود. به عنوان مثال با استفاده از پیش تفکیک آپارتمان مساحت واقعی و درست آپارتمان حاصل می‌شود. و توسط نقشه برداری که در اداره ثبت مشغول به فعالیت است، این کار انجام می‌گیرد. مساحتی که در پیش تفکیک تعیین می‌شود.همان متراژ دقیق و درست آپارتمان است که این متراژ در سند تک برگی  لحاظ خواهد شد.پیش تفکیک معمولا برای آپارتمان‌هایی که قرار است پیش فروش شوند،انجام می‌شود. تا فروش ملک و ساختمان مطمئن‌تر باشد.این کار توسط مهندسان نقشه بردار و با استفاده از دوربین‌های نقشه برداری و متر لیزری انجام می‌گیرد. سپس از دیتا‌های بدست آمده نقشه پیش تفکیک ترسیم خواهد شد.

تهیه نقشه تفکیک برای جلوگیری از ضرر و زیان خریدار و فروشنده

برای انجام پیش تفکیک ،خریدار و فروشنده می توانند به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کنند. کارشناس برای انجام این کار با تجهیزات لازم نقشه برداری نقاط مختلف واحد ها را برداشت می کند .که از جمله آن راهرو ،ستون ها ،دیوار ها و فواصل بین دیوار ها می باشد. و نقشه پیش تفکیک از واحدها را تهیه می کند و سپس نقشه را مهر و امضا می کند. در این صورت با انجام پیش تفکیک برای واحدهایی که پیش فروش می شوند. معامله با اطمینان انجام می شود. چون مساحت دقیق واحد ها در نقشه پیش تفکیک درج شده است. و هیچکدام از دو طرفین معامله دچار ضرر و زیان نمی شوند.

تفکیک اراضی به چه صورتی می باشد؟

تعریفی که برای اراضی کشاورزی می توان ارائه داد. این است که تمام اراضی اعم از زیر کشت دیم، آبی، آیش، باغ، نهالستان. که در آن ها انواع محصولات باغی، دامی، زراعی، شیلاتی و … تولید می شود .

تفکیک و افراز اراضی کشاورزی از قوانین بسیار سختی برخوردار هستند. و فقط با شرایط خاص و با توجه به وضعیت موجود زمین و بررسی های تخصصی. که توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی صورت می گیرد. و در شرایطی تفکیک و افراز اراضی کشاورزی امکان پذیر است.که بر اساس ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی. باید مشمول حد نصاب های فنی و اقتصادی مندرج در این قانون باشد. و اگر از حد نصاب های یاد شده کمتر باشد تفکیک و افراز ممنوع است.

تفکیک اراضی به چه صورتی می باشد؟

تفکیک اراضی به چه صورتی می باشد؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما