هزینه میخ کوبی زمین

هزینه میخ کوبی زمین

هزینه میخ کوبی زمین بر طبق تعرفه تعیین می شود . و به وسعت و مساحت ملک بستگی دارد. به جهت انجام میخ کوبی زمین با دقت بالا و به صورت اصولی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. در صورتی که مالک مختصات یو تی ام کنج های ملک را در اختیار داشته باشد. انجام میخ کوبی ملک در کمترین زمان ممکن می باشد. اما در صورتی که این مختصات ها معلوم نباشد. لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا حدود ثبتی ملک معلوم شود.

میخ کوبی چهار گوشه ملک

برای اخذ سند تک برگ ملک و همچنین قبل از آغاز ساخت و ساز ملک لازم است. میخ کوبی چهار گوشه ملک بر روی زمین انجام شود. هزینه میخ کوبی زمین بر طبق تعرفه ای معین معلوم می شود. و انجام آن را می توان به فرد متخصصی هم چون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. در صورتی که افراد قصد اخذ سند تک برگ را برای ملک را داشته باشند. در نتیجه لازم است ابتدا میخ کوبی کنج های ملک بر روی زمین انجام شود. و حدود اربعه ملک بر روی زمین تثبیت شود .

روش میخ کوبی زمین

کارشناس رسمی دادگستری با توجه به سند قدیمی ملک و اسناد و مدارک ثبتی. برای تشخیص حدود ثبتی ملک بررسی های لازم را انجام می دهد. سپس با مشخص شدن. حدود ثبتی ملک و تشخیص آن، جانمایی و تطبیق این ابعاد روی زمین انجام می شود. و حدود ملک را مشخص خواهد کرد. سپس با برداشت مختصات یو تی ام از چهار گوشه ملک مختصات یو تی ام برداشت می شود. و سپس نقشه یو تی ام ملک ترسیم می شود. در ادامه مختصات یو تی ام کنج ها بر روی زمین تثبیت و میخ کوبی می شود. همچنین امکان اخذ سند تک برگی برای ملک وجود خواهد داشت .

انجام جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین

انجام جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین به این دلیل انجام می شود. که موقعیت دقیق زمین ها و مرز های بین آن ها تعیین شود. تا بتوان از بسیاری از اختلافات ملکی جلوگیری کرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی و میخ کوبی زمین زمین های کشاورزی چون مساحت بزرگی دارند . معمولا به صورت مشاعی هستند. و مرز های دقیق و مشخصی ندارند. و فقط با انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان این زمین ها را تثبیت و میخ کوبی کرد. جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و مالک برای تعیین موقعیت مرز ها و اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت اسناد مراجعه کند. و اداره ثبت مالک را موظف به تهیه نقشه یو تی ام می کند.

کارشناس برای انجام جانمایی پلاک ثبتی مدارک موجود و اسناد ثبتی را استخراج می کند. سپس نقشه ثبتی را با منطقه مورد نظر تطبیق می دهد. و سپس نقشه ثبتی را به سیستم مختصات یو تی ام منتقل می کند. در این صورت ملک دارای مختصات یو تی ام منحصر به فرد خود خواهد شد. و سپس گوشه های ملک میخ کوبی و تثبیت می شود. و با تهیه نقشه یو تی ام می توان برای ملک سند تک برگ دریافت کرد .

تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری

باید توجه داشته باشید که مالک برای تهیه نقشه یو تی ام و انجام جانمایی پلاک ثبتی. باید به کارشناس رسمی دادگستری که مهارت و تجربه این کار را دارد مراجعه کند .پس حتما برای تهیه نقشه یو تی ام به یک فرد متخصص و با تجربه و مورد اعتماد مراجعه کنید . چون این کار نیاز به مهارت و تخصص بسیار زیادی دارد. و افراد غیر متخصص نمی توانند این کار را با دقت و کیفیت بالا انجام دهند. و همین باعث می شود که فقط وقت و هزینه شما هدر شود. پس از همان ابتدا به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کنید .

هزینه میخ کوبی زمین

چه زمانی به پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک نیاز است ؟

به هم خوردن مرز ها با گذر زمان یکی از رایج ترین دلایل میخ کوبی زمین ها و املاک به هم خوردن مرز بین املاک با گذشت سال ها می باشد. در اینجا نقشه بردار وظیفه دارد با استفاده از حدود داخل سند ها مدارک موجود در اداره ثبت از جمله نقشه های ثبتی و نقشه هوایی منطقه دقیق ملک را به دست بیاورد. و مختصات را از داخل آن استخراج کند سپس در ملک مورد نظر پیاده سازی کند .

موارد استفاده از میخ کوبی نقشه برداری یا چهار میخ زمین

گاهی مواقع بنا به دلایل مختلف نیاز است. که ملک مورد نظر چهار میخ زنی شود. و یا چهار گوشه آن با استفاده از روش های مختلف نقشه برداری مشخص گردد. برای اینکه بتوانیم چهار گوشه ملک را مشخص کنیم ، باید قبل از هر چیزی جانمایی ملک مشخص شود.

میخ کوبی نقاط در عملیات نقشه برداری

میخ کوبی گوشه زمین برای زمین هایی که مکان آن مشخص نیست: ( سند های بدون زمین یا زمین های گم شده )

در بعضی از موارد سند  موجود است. اما جای آن مشخص نیست. در این مواقع ابتدا با استفاده از مدارک متقاضی و مدارک ثبتی جانمایی. روی نقشه ها و نقشه هوایی صورت می گیرد.  سپس اقدام به میخ کوبی در محل می شود.

میخ کوبی برای زمین ها و املاکی که حدود آن ها به هم خورده است :

گاهی مواقع با گذر زمان حدود عرصه بعضی از املاک از بین می رود. البته لازم به ذکر است این مورد بیشتر برای زمین های کشاورزی اتفاق می افتد.این مورد به سختی و پیچیدگی مورد قبلی نیست. و گاهی مواقع با مطالعه سند می توان حدود را به صورت دقیق میخ کوبی کرد.

رسیدگی با اختلافات ملکی:

در بعضی پرونده ها دو پلاک ثبتی کنار هم بر سر مرز به مشکل می خورند. در اینجا نیز پس از جانمایی نقشه بردار اقدام به میخ کوبی مرز اصلی بین زمین ها می کند. این مورد نیز بین زمین های کشاورزی رایج است.

میخ کوبی نقاط در عملیات نقشه برداری

میخ کوبی نقاط در عملیات نقشه برداری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما