هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

به طور کلی نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. در واقع اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و همچنین مراجع قضایی ممکن است برای انجام امور ملکی تهیه این نقشه را در خواست نمایند.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است نقشه برداری از ملک انجام شود. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام بر طبق برداشت های انجام شده، صورت بگیرد. در صورتی که فردی قصد اخذ سند تک برگ برای ملک خود را داشته باشد. لازم است نقشه برداری از ملک انجام شود. و انجام نقشه برداری ملک برای تهیه نقشه یو تی ام از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱ بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. در واقع سازمان نقشه برداری هر ساله تعرفه ای از خدمات نقشه برداری ارائه می دهد.

نقشه یو تی ام چیست؟

این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی می باشد. و با تهیه آن اطلاعات دقیق مکانی معلوم می شود. این نقشه از جانب ادارات ملکی از عرصه و اعیان در خواست می شود. برای تهیه این نقشه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام از عرصه

عرصه همان زمینی است که بنا بر روی آن قرار گرفته است. در واقع نقشه یو تی ام معمولا از عرصه ملک در خواست می شود. این نقشه از جانب اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز، اداره منابع طبیعی برای امور ملکی مورد در خواست قرار می گیرد. برای انجام نقشه برداری از عرصه ملک و تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری ضرورت دارد. این متخصص به جهت تهیه این نقشه برداشت دقیق را از عرصه ملک انجام خواهد داد. و ترسیم نقشه یو تی ام را با دقت بالا انجام خواهد داد. هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱ بر طبق تعرفه ای مشخص معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان

به جهت اخذ سند برای ملک قولنامه ای ماده 147 و 148 لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود. در واقع با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا تعیین می شود.

به طور کلی برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد. این متخصص برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی از عرصه و اعیان لازم است. ترسیم دفتری نقشه یو تی ام انجام می شود.

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

تهیه نقشه یو تی ام برای املاک با حدود اربعه نامعلوم 

در صورتی که حدود ثبتی ملک نا معلوم باشد و ملک دیوارکشی نا مشخصی داشته باشد. لازم است اقداماتی برای مشخص نمودن حدود اربعه ملک و تثبیت آن بر روی زمین انجام شود. تا در نتیجه امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نداشته باشد.

برای تهیه این نقشه لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا حدود ثبتی ملک معلوم شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی لازم است به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد تا وی عملیات جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. و به حدود ثبتی ملک پی ببرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی در ابتدا اسنادی مانند سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر و… جمع آوری می گردد. سپس با توجه به این اسناد و پلاک ثبتی ملک با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی منطقه اسناد ثبتی مربوط به ملک را جمع استخراج خواهد کرد. در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود.

کارشناس حدود اربعه ملک را بر روی زمین نشانه گذاری خواهد کرد. و سپس نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد.

ابن متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد گرفت. و مختصات یو تی ام دو بعدی گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد. سپس با استفاده از اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. و از این نقشه می توان استفاده کردو سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.

هزینه نقشه یو تی ام utm

برای تعیین هزینه نقشه utm  یو تی ام لازم است موارد و عواملی بررسی شود. این هزینه هر ساله به روز می شود. از جمله عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت ملک شامل موارد زیر است:

  • مساحت ملک: یکی از موارد برای تعیین قیمت نقشه یو تی ام مساحت ملک می باشد. در واقع هر چه مساحت ملک بیشتر شود در نتیجه هزینه نقشه برداری از آن نیز اضافه می شود.
  • کاربری ملک:هزینه نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی با اراضی مسکونی متفاوت می باشد.
  • دسترسی به ملک: موقعیت ملک بر تعیین قیمت ملک اثر می گذارد. در واقع مناطق دشتی با مناطق کوهستانی هزینه متفاوتی دارد.

نقشه برداری با موبایل

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. و تهیه این نقشه با دقت بالا مدنظر ادارات می باشد. برخی از افراد گمان می کنند می توان با استفاده از اپلیکیشن های موبایل تهیه نقشه یو تی ام را انجام دهند. اما لازم به ذکر است تهیه نقشه یو تی ام با موبایل باعث می شود. نقشه یو تی ام با دقت پایین به دست بیاید.

از آنجایی که تهیه نقشه یو تی ام تخصصی و دقیق و فنی است. در نتیجه لازم است توسط یک متخصص تهیه شود و مهر و امضا گردد.  برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق و تخصصی نقشه برداری استفاده می شود. تا در نتیجه این نقشه با دقت بالایی حاصل شود.

بنابراین برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است. به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. با مراجعه به این کارشناس نقشه یو تی ام با دقت بالا و فرمت مدنظر ادارات تهیه می شود.

نقشه برداری با موبایل

نقشه برداری با موبایل

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما