انواع برداشت در نقشه برداری

انواع برداشت در نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای تهیه نقشه یو تی ام میتوان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. تا در نتیجه با روش های تخصصی برداشت زمینی انجام شود. و نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است. که میتواند از عهده تهیه نقشه یو تی ام بر بیاید.

انجام نقشه برداری با دقت بالا

انواع نقشه برداری را میتوان به دسته های مختلف تقسیم کرد. که شامل: ژئودزی، توپوگرافی، فتوگرامتری، کارتوگرافی، جی آی اس، ار اس، کاداستر، هیدروگرافی می باشد. نقشه برداری کاربرد های مختلفی دارد. در واقع از انواع نقشه برداری را می توان به نقشه برداری زمین، نقشه برداری زیر زمینی، نقشه برداری نظامی، ثبتی، شهری اشاره نمود.

از جمله مواقعی که لازم است. نقشه برداری از ملک انجام شود. زمانی است که افراد با مراجعه به سازمان ها و ادارات مختلف موظف به تهیه نقشه یو تی ام شوند. با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت ملک حاصل می شود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است. که از عهده تهیه این نقشه با کیفیت بالا بر می آید. کارشناس با انواع برداشت در نقشه برداری آشنایی دارد و در نتیجه اقدامات لازم برای تهیه نقشه یوتی ام انجام خواهد داد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و در نتیجه برداشت مستقیم از ملک انجام میشود و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود در در نهایت ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده معتبر میشود و قابل ارائه به ادارات مختلف ملکی خواهد بود.

انجام نقشه برداری با دقت بالا

انجام نقشه برداری با دقت بالا

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما