تفسیر عکس و بررسی وجود عارضه در موقعیت مشخص

انجام تفسیر عکس هوایی و بررسی وجود عارضه در موقعیت مشخص زمانی لازم است انجام شود که افراد بخواهند اثبات کنند که در اراضی بنا وجود داشته است. در واقع برای اینکه بتوان ثابت نمود اراضی زراعی نمیباشد و بتوان ساخت و ساز را در اراضی انجام داد بایستی وجود بنا در اراضی ثابت شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

تفسیر عکس و بررسی وجود عارضه در موقعیت مشخص

تفسیر عکس هوایی کاربرد های زیادی دارد و در امور مختلف ملکی به کمک افراد می آید یکی از کاربرد های تفسیر عکس هوایی تعیین وجود بنا و عارضه در اراضی میباشد. اگر بخواهیم یک نمونه از کاربرد های تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای برای تعیین عدم وجود بنا را ذکر کنیم می توان به این مورد اشاره کرد در واقع  فرض کنید فردی قصد انجام ساخت و ساز در اراضی اطراف شهر خود را داشته باشد در این صورت لازم است به شهرداری مراجعه شود تا بتوان از شهرداری جواز ساخت اخذ نمود. در این صورت ممکن است جواز ساخت به اراضی فرد تعلق نگیرد و به علت زر اعی بودن اراضی اجازه ساخت به وی داده نشود در واقع تغییر کاربردی ممکن نمی باشد.

اما ممکن است فرد ادعا کند که اراضی اش مسکونیست. در این صورت لازم است با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه اراضی بررسی شود و اگر بنا در اراضی وجود داشته باشد در نتیجه مشخص میشود اراضی زراعی نمیباشد. برای اینکه بتوان وجود بنا را در اراضی بررسی کرد انجام تفسیر عکس هوایی ضروری است برای انجام تفسیر عکس هوایی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود این متخصص با تهیه عکس های هوایی و ماهواره ای از سازمان نقشه برداری، از منطقه مورد نظر در چند سال گذشته آغاز می کند

سپس تفسیر عکس های هوایی را برای اثبات وجود بنا آغاز می کند و در صورت یافتن مدارک کافی و تعیین حدود ملک گزارشی را نیز تهیه و مهر و امضا می کند و مالک با این مدرک می تواند در اراضی خود ساخت و ساز انجام دهد.

مطالب مرتبط

بررسی نقشه هوایی و جانمایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما