درخواست صدور سند مالکیت تک برگ

درخواست صدور سند مالکیت تک برگ از طرف متقاضی به اداره ثبت اسناد بایستی ابلاغ گردد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

و تمام مالکین میتوانند سند قدیمی ملک خود را تعویض نمایند اما فقط افرادی که بعد از سال

90 معامله انجام می دهند باید برای معامله سند تک برگ داشته باشند و برای اخذ سند تک

برگ باید مدارکی گرد آوری شود که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. این نقشه

حتما باید توسط افراد دارای صلاحیت مانند کارشناس رسمی دادگستری تهیه گردد و تهیه آن

توسط افراد غیر متخصص قابل قبول نمی باشد.

درخواست صدور سند مالکیت تک برگ

به طور کلی لازم و ضروری است که مالکیت ملک حفظ گردد و برای حفظ مالکیت باید سند

رسمی صادر شود. همچنین اسناد قدیمی ایرداتی داشه اند که به سبب این ایرادات سند

تک برگ یا همان سند کاداستری به وجود آمد. اخذ سند تک برگ به منظور افزایش امنیت

در اطلاعات ثبتی کشور الزامی شده است. اسناد تک برگ در یک برگ چاپ میشود و بعد

از این که هر معامله ای انجام شد سند قبلی باطل میشود و سند به نام خریدار که مالک

جدید است صادر می شود.

این سند به دلیل وجود بارکد و هولوگرام امکان جعل را پایین آورده است و می توان گفت

که جعل آن تقریبا غیر ممکن است. در اسناد تک برگ کروکی موقعیت مکانی ملک نیز در

شده است در نتیجه یافتن آدرس ملک با استفاده از سند ممکن است. اسناد منگوله دار

اعتبار دارند اما امنیت بسیار پایینی دارند.

بنابراین برای اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد باید مدارک حقوقی و فنی ملک فراهم

گردد و به اداره ثبت اسناد ارجاع داده شود. یکی از مدارک اصلی نقشه یو تی ام میباشد

که با تهیه آن موقعیت مکانی ملک،ابعاد و مساحت دقیق ملک حاصل میشود. با مراجعه

به کارشناس رسمی دادگستری می توان این نقشه را تهیه کرد و این نقشه با مهر و

امضای کارشناس معتبر خواهد شد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند تک برگ

درخواست صدور سند مالکیت تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما