نقشه برای جانمایی پلاک ثبتیهای قدیمی

نقشه برای جانمایی پلاک ثبتیهای قدیمی به منظور معلوم نمودن آدرس و حدود اربعه ملک میبایست انجام شود. در واقع ممکن است ملکی گمشده شود در این صورت میبایست جانمایی پلاک ثبتی توسط یک متخصص انجام شود. و کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که از عهده این عملیات بر می آید.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه برای جانمایی پلاک ثبتیهای قدیمی

به طور کلی به منظور یافتن موقعیت دقیق مکانی ملک بر روی زمین و همچنین مشخص کردن ابعاد ثبتی ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

در واقع ممکن است فردی ملک خود را برای سال ها رها کرده باشد و بعد از گذشت سالها آدرس ملک نا معلوم شده باشد و مالک نتواند آدرس ملک خود را پیدا کند. در واقع به این املاک گمشده میگویند و برای اینکه بتوان آدرس ملک را پیدا کرد لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی لازم است به یک فرد متخصص مراجعه شود و کاارشناس رسمی دادگستری میتواند انجام این عملیات را بر عهده بگیرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی کارشناس با توجه به شماره پلاک ثبتی ملک و مدارک موجود از ملک به جستجوی اسناد و نقشه های ملک میپردازد. این نقشه ها یا کروکی های قدیمی هستند و یا اینکه نقشه های هوایی هستند که با استفاده از تصاویر هوایی تهیه شده اند. سپس با استفاده از این نقشه ها موقعیت مکانی ملک مشخص می شود و بعد آن را روی زمین جانمایی می شوند در ادامه حدود اربعه ملک حاصل میشود و نقشه برداری از ملک آغاز میشود.

برای انجام نقشه برداری از ملک از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود. نقشه یو تی ام یکی از مدارکی است که برای اخذ سند تک برگ ضروری است.

مطالب مرتبط

نقشه جانمایی پلاک ثبتی سند شاهنشاهی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما