کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

با نا معلوم شدن آدرس ملک و با نا مشخص شدن دیوار کشی ملک در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثتبی ملک انجام شود. تا این اطلاعات با دقت بالا معلوم گردد. بنابراین در صورت نا معلوم بودن دیوار کشی ملک و برای اخذ سند تک برگ برای این املاک لازم است. جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان. به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که به بانک اطلاعات ثبتی منطقه دسترسی دارد. و صلاحیت انجام این عملیات را دارد، سپرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

برای اخذ سند تک برگ برای ملکی که حدود اربعه مطمئنی ندارد. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی با گرد آوری اسناد و مدارک قدیمی آغاز می گردد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی اسناد قدیمی ملک از مالک اخذ می شود. در ادامه اسناد و مدارک ثبتی ملک گرد آوری می شود. در واقع کارشناس برای انجام این عملیات برای چند روز اسناد قدیمی ملک را بررسی و سپس با توجه به پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراح می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم می شود.

در ادامه نقشه برداری از ملک آغاز می شود. برای انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در واقع نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد و در نتیجه با تهیه آن مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما