گزارش تفسیر عکس و تعیین زیر کشت بودن یا نبودن زمین

گزارش تفسیر عکس و تعیین زیر کشت بودن یا نبودن زمین زمانی باید انجام شود که اراضی افراد ملی اعلام شود در واقع ممکن است دولت اراضی افراد را ملی اعلام نماید در این صورت لازم است با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه احیا در عکس هوایی بررسی گردد تا نوع اراضی معلوم شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

گزارش تفسیر عکس و تعیین زیر کشت بودن یا نبودن زمین

از تفسیر عکس های هوایی قدیمی می توان به اطلاعاتی دست یافت که با به دست آمدن این اطلاعات بسیاری از مسائل حل می شود. در امور ملکی نیز از تفسیر عکس های هوایی استفاده می شود. تفسیر عکس هوایی کاربرد هایی همانند اثبات وجود و یا عدم وجود بنا، تعیین سابقه احیا در اراضی، حل اختلافات ملکی و … دارد.

یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است اراضی افراد ملی اعلام گردد. در واقع اراضی ملی به زمین هایی گفته میشود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و اراضی شکل طبیعی خود را حفظ کرده است. در واقع اراضی ملی متعلق به دولت میباشد و ممکن است اراضی برخی از افراد به اشتباه ملی اعلام شود در این صورت مالکین اراضی میتوانند به این رای اعتراض کنند. برای اینکه بتوان این مشکل را حل نمود لازم است مدارکی به عنوان تامین دلیل تهیه گردد برای تهیه تامین دلیل میبایست مدارکی تهیه شود که نشان دهنده سابقه احیا در اراضی باشد. برای تفسیر عکس هوایی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. این متخصص

عکس های قدیمی مربوط به ملک آن را از سازمان نقشه برداری و یا سازمان جغرفیایی تهیه می کند و سپس با تفسیر آن اطلاعات مورد نیاز را استخراج می کند. در ادامه بعد از تهیه عکس هوایی قدیمی با استفاده از تجهیزاتی همانند استریوسکوپ تفسیر عکس هوایی انجام میشود. در نتیجه اطلاعات مورد نیاز از عکس هوایی استخراج میشود و در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه میشود و مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

مطالب مرتبط

تعیین وجود بنا با تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما