استعلام پلاک ثبتی ملک

استعلام پلاک ثبتی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ضرورت استعلام وضعیت ثبتی ملک پیش از انجام معامله از این جهت مهم است. زیرا باعث می شود که پس از معامله خریدار ضرری از جانب این معامله نبیند. با انجام استعلام ثبتی ملک تمامی اطلاعات ملک حاصل می شود. بهتر است قبل از انجام معامله استعلام ثبتی ملک انجام شود. تا در نتیجه بعد از انجام معامله خریدار متضرر نشود. انجام استعلام پلاک ثبتی با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد. کارشناس با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی می تواند این استعلام را انجام دهد.

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک

معاملات خرید و فروش املاک هر روزه انجام می شود. اما برخی از افرادی که معامله ملک را انجام می دهند. و ملک را خریداری می کنند. گرفتار مشکلات ملک می شوند. برای مثال ممکن است ملک ملی باشد. و به دولت تعلق داشته باشد. یا ممکن است ملک در جای درستی دیوارکشی نشده باشد. و به حد و حدود املاک دیگر تجاوز رخ داده باشد. در نتیجه خریدار گرفتار مشکلات حقوقی ملک خواهد شد. همچنین ممکن است سند مشکلی داشته باشد.

مثلا اینکه در رهن بانک و یا سازمان دیگری باشد. بنابراین برای انجام این معامله با اطمینان بالا و برای جلوگیری از ضرر و زیان خریدار از انجام معامله قبل از انجام معامله لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس به تمام اطلاعات ثبتی مربوط به املاک دسترسی دارد. بنابراین با توجه به پلاک ثبتی این استعلام را انجام می دهد و اطلاعات به دست آمده از ملک را به صورت یک گزارش تهیه می کند. و به طرفین معامله ارائه می دهد و در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما