تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

به طور کلی اسناد قدیمی عیوب بسیاری دارد. به همین دلیل اسناد تک برگ به وجود آمدند. در اسناد قدیمی اطلاعات فنی به طور کامل درج نگردیده است. و در آن اثری از اطلاعاتی فنی ملک همانند کروکی و آدرس ملک و حدود ملک نمی باشد. همین امر مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد. بنابراین لازم است اقداماتی به جهت تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ انجام شود. تهیه نقشه یو تی ام با این هدف تهیه می گردد. تا اطلاعات فنی ملک همانند مساحت، ابعاد و همچنین موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل گردد. در واقع در اسناد تک برگ تمامی این اطلاعات با دقت بالا درج می گردد. پس تهیه این نقشه برای فراهم کردن این اطلاعات لازم و ضروری می باشد. به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

سند منگوله دار چیست؟

اسناد منگوله دار قدمت بالایی دارند. در واقع این اسناد قبل از سال 1390 صادر می شد. این اسناد از آنجایی که با یک سرب پلمپ شده است. و به صورت یک منگوله از یک نخ آویزان است. بنابراین به سند منگوله دار معروف است.

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند. در واقع این اسناد حاوی اطلاعات مکانی نمی باشد، جعل آن ممکن است، نا خوانا و دست نویس می باشند. با توجه به معایب اسناد قدیمی در نتیجه مشکلات زیادی برای مالکین به وجود می آورد. برای مثال ممکن است فردی ملک خود را برای مدتی رها کند. در نتیجه ممکن است فرد نتواند آدرس ملک را پیدا کند و ملک گمشده خواهد بود. به جهت یافتن آدرس ملک گمشده نمی توان از اسناد قدیمی استفاده کرد زیرا اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی نمی باشد. با توجه به معایب اسناد قدیمی لازم است هر چه زود تر تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ انجام شود. برای تبدیل این سند تهیه نقشه یو تی ام ضروری است.

سند تک برگ چیست؟

گسترش سند تک برگ بعد از سال 1390 به بعد انجام شد. این سند به صورت مکانیزه و در یک برگ صادر می شود. در این سند اطلاعات ملک و مالک به صورت کامل و دقیق درج می شود. و با اخذ این سند اطلاعات ملک در سیستم کاداستر ثبت می شو.د و امکان به روز زسانی اطلاعات ملک وجود خواهد داشت.

با توجه به معایب زیاد اسناد قدیمی این اسناد به وجود آمدند. در واقع اسناد تک برگ غیر قابل جعل می باشند. و اطلاعات در آن با دقت بالا درج شده است همچنین سیستمی و خوانا نیز می باشد. برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک با دقت سانتی متری حاصل می شود.

مدارک لازم برای انتقال سند

  • مدارک شناسایی دو طرفه به همراه کپی آن
  • قبض تلفن ملک مورد نظر به همراه کپی
  • مدارک تسویه حساب از بیمه تامین اجتماعی
  • استعلام سند
  • کروکی دقیق ملک
  • اصل سند قدیمی

چگونگی تبدیل سند قدیمی به تک برگ

  • مراجعه به اداره ثبت اسناد کشور
  • پر کردن فرم در خواست برای اخذ سند
  • استعلام سند
  • پرداخت بدهی شهرداری
  • در صورتی که ملک تجاری باشد لازم است نامه ای از سازمان نوسازی اخذ شود.
  • در صورتی که سند دفترچه ای ملک موجود نباشد لازم است سند المثنی اخذ و ارائه شود.
  • پرداخت هزینه
  • ارائه مدارک

مزیت تبدیل سند منگوله دار قدیمی به سند تک برگ

  • با توجه به امنیت پایین اسناد قدیمی در نتیجه با اخذ سند تک برگ که امنیت بالایی دارد. می توان از جعل سند جلوگیری کرد.
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • مشکل نا خوانا بودن اطلاعات ملک حل می شود زیرا اسناد تک برگ سیستمی و خوانا می باشد.
  • درج کامل اطلاعات مکانی ملک در سند تک برگ
  • رفع مشکل فرسودگی اسناد

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای می باشد که بر اساس سیستم مختصات جهانی تعریف می شود. در آن هر مکان دارای مختصات یو تی ام منحصر به فرد می باشد. در واقع نقشه یو تی ام نقشه ای بر مبنای سیستم مختصات یو تی ام می باشد. و با تهیه آن برای ملک موقعیت منحصر به فرد و یکتای ملک بر روی کره زمین حاصل می شود. به طوری که ملکی با این سیستم مختصات بر روی زمین وجود ندارد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک با مختصات یو تی ام حاصل می شود.

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلفی در خواست می شود. از جمله این سازمان ها اداره ثبت اسناد است. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است این نقشه تهیه شود. همچنین برای تصحیح سند ملک نیز تهیه این نقشه ضروری است. به جهت اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای نیز تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان در خواست می شود. و تهیه آن توسط یک متخصص ممکن می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگی

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص و دارای صلاحیت مراجعه نمود. تا در نتیجه این نقشه با دقت بالا تهیه شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می شود. جی پی اس دو یا سه فرکانسه دقت بالایی در برداشت زمینی دارد و با انجام برداشت زمینی مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها با دقت سانتی متری حاصل می شود . در ادامه با اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد و مدارک خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگی

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما