تفکیک آپارتمان نظام مهندسی

تفکیک آپارتمان نظام مهندسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه تفکیک آپارتمان با این هدف تهیه می گردد. تا مساحت دقیق و واقعی واحد های آپارتمانی حاصل شود. زمانی لازم است این نقشه تهیه گردد. که فرد بخواهد به مساحت ملک خود پی ببرد. همچنین به جهت انجام معامله پیش فروش و پیش خرید ملک لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. انجام پیش تفکیک آپارتمان را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

تفکیک آپارتمان

پس از اینکه ساخت آپارتمان به اتمام می رسد. برای اینکه بتوانند اخذ سند تک برگ برای هر واحد از آپارتمان انجام داد می بایست آپارتمان تفکیک شود. در نتیجه نظام مهندسی نیز این کار را به یک کارشناس عضو نظام مهندسی ارجاع خواهد داد. در نتیجه نقشه تفکیک آپارتمان را تهیه خواهد کرد. و سپس با به دست آمدن این نقشه مساحت دقیق و واقعی هر واحد حاصل می شود.

همچنین این عملیات پیش از اتمام ساخت و ساز نیز کاربرد دارد. و به صورت خصوصی قابل انجام است. در واقع ممکن است افراد قصد پیش خرید واحد های آپارتمانی را داشته باشند. در نتیجه برای بالابردن اطمینان معامله لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود.

تفکیک آپارتمان نظام مهندسی تخصصی می باشد و برای انجام آن مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد پس با مراجعه خصوصی به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توان اطمینان داشت که پیش تفکیک آپارتمان به صورت اصولی انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری برای انجام این عملیات با استفاده از متر  لیزری برداشت از واحد های اپارتمانی می شود. سپس بعد ار اتمام برداشت واحد های آپارتمانی نوبت به ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان می رسد و با تهیه نقشه پیش تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ واحد های آپارتمانی به دست می آید و معامله با اطمینان بالا قابل انجام است.

تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما