جی پی اس زمین کشاورزی

جی پی اس زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام یکی از مدارکی است که امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله اداراتی که برای تمامی امور ملکی نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع این اداره به دلایل مختلفی از جمله اخذ سند تک برگی نقشه یو تی ام را در خواست می کند.

در صورتی که مالک زمین کشاورزی می باشید و هنوز اخذ  سند تک برگی و تثبیت حدود اربعه اراضی خود را به صورت امروزی انجام ندادید هر چه زود تر این اقدام را انجام دهید. تا در نتیجه امکان تعارض به حدود اربعه ملکتان وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که زود تر از مالکین اراضی مجاور ملکتان دست به کار شوید و اراضی خود را تثبیت کنید و برای آن سند تک برگی اخذ کنید. در نتیجه مجبور به هماهنگ کردن مرز های ثبتی اراضی خود با اراضی مجاور نمی باشید. اما اگر اراضی مجاور اراضی خود را در سیستم کاداستری ثبت کرده باشند در نتیجه لازم است مرز های خود را با مرز آنان هماهنگ کنید تا تعارضی صورت نگیرد.

برای تهیه نقشه یوتی ام ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود تا حدود ثبتی ملک معلوم شود. در نتیجه نقشه یوتی ام با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری خواهد بود.

جی پی اس زمین کشاورزی به جهت تهیه نقشه یو تی ام ملک مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه نقشه یوتی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در ادامه بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها سپس ترسیم نقشه یوتی ام انجام می شود. در ادامه با اتمام ترسیم نقشه یو تی ام در نتیجه این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای است که مورد نیاز متقاضیان جهت انجام امور اداری مربوط به ملک می باشد. در صورتی که به ارگان هایی همچون شهرداری، اداره ثبت اسناد، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره گاز، اداره برق و .. مراجعه شود. در نتیجه به جهت انجام امور اداری ملک لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. برای تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ملک می تواند این نقشه را با دقت بالایی تهیه نماید. و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار ببخشد.

نقشه یو تی ام در واقع نقشه ای از وضع موجود اراضی می باشد که در سیستم مختصات یو تی ام قرار داده شده است. کروکی یا نقشه وضع موجود ملک که شامل حدود اربعه و زوایای آن است. تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود.

هزینه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای تعیین می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است فاکتور های مختلفی را بررسی نمود. این تعرفه هر ساله توسط سازمان نقشه برداری اعلام می شود.

نقشه یو تی ام و کروکی های یو تی ام می بایست توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه شود. این متخصص می تواند این نقشه را تهیه نماید و هزینه تهیه این نقشه را بر آورد کند. هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق چند فاکتور مهم بررسی می گردد. از جمله این موارد شامل:

البته مهم ترین فاکتور برای بر آورد قیمت نقشه یو تی ام مساحت می باش. هر چه مساحت ملک بیشتر باشد در نتیجه هزینه تهیه نقشه یو تی ام نیز بیشتر می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یوتی ام کاربرد های بسیاری دارد این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ارگان ها اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی ، اداره گاز و برق و .. می باشد.

در واقع این ادارات به جهت اطلاع از اطلاعات فنی ملک نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. با تهیه این نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت، موقعیت ملک با دقت بالا به دست می آید. تهیه این نقشه را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود برای انجام امور ثبتی ملک می باشد. برای مثال به جهت اخذ سند تک برگی لازم است این نقشه را تهیه نمود. برای تهیه این نقشه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است.

به طور کلی در اسناد تک برگ که اسناد جدیدی هستند موقعیت مکانی ملک با مختصات منحصر به فرد و ابعاد و مساحت ملک با دقت بالایی درج می گردد. برای اینکه بتوان این سند را اخذ کرد می بایست نقشه یو تی ام ملک تهیه شود تا این اطلاعات نامبرده حاصل شود. زمانی می توان این نقشه را تهیه کرد که موقعیت ملک و حدود آن معلوم باشد. اما ممکن است اراضی زراعی باشد در نتیجه برای معلوم نمودن حدود اربعه اراضی ابتدا لازم است اقداماتی را انجام داد. برای اینکه بتوان حدود اربعه اراضی را معلوم نمود انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد.

جانمایی پلاک ثبتی مشخص می کند که پلاک ثبتی مندرج در سند به کدام قطعه از زمین تعلق دارد و در نتیجه با انجام این عملیات موقعیت و حدود ملک معلوم می گردد.

کارشناس رسمی دادگستری با اتمام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک سپس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام ملک خواهد کرد برای تهیه این نقشه  با جی پی اس زمین کشاورزی را برداشت خواهد کرد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود تا معتبر شود. در نتیجه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما