دریافت نقشه هوایی ملک

دریافت نقشه هوایی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در صورت نا معلوم بودن دیوار کشی ملک بر روی زمین ممکن است. به حدود اربعه ملک تجاوز شود. و در نتیجه همین امر باعث به وجود آمدن اختلافاتی شود. برای حل این اختلافات لازم است تفسیر عکس هوایی یا نقشه هوایی ملک انجام شود. انجام تفسیر عکس هوایی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص با استفاده از روش های تخصصی تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام خواهد داد.

روش تهیه نقشه هوایی

در صورتی که اختلافاتی ملکی بر سر حدود و مرز ها به وجود آید. در نتیجه به جهت حل اختلافات لازم است جانمایی ملک با تفسیر عکس هوایی انجام شود.

برای تهیه نقشه هوایی ملک و انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی لازم و ضروری می باشد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا کارشناس عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. و در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود. عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیا اخذ می شود. و کارشناس تفسیر و بررسی عکس هوایی را با استریوسکوپ انجام خواهد داد. و سابقه اراضی بررسی می گردد. در نتیجه دیوارکشی قدیمی ملک مورد بررسی قرار می گیرد. و با معلوم شدن حدود اربعه ملک، جانمایی آن بر روی زمین انجام می شود.

با مشخص شدن این حدود بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود در ادامه نقشه برداری از ملک آغاز می شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود این نقشه مهر و امضا شده به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود تا اختلافات ملکی حل شود.

روش تهیه نقشه هوایی

روش تهیه نقشه هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما