قیمت نقشه یو تی ام

قیمت نقشه یو تی ام

با مراجعه به ادارات مرتبط با امور ملکی مدارکی در خواست می شود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. و با تهیه این نقشه ابعاد،مساحت و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. تهیه نقشه یو تی ام از عهده متخصص با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص به جهت تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی را با دقت بالا انجام خواهد داد. و سپس ترسیم دفتری نقشه یو تی ام انجام می شود. همچنین در برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام باید به فرمت مد نظر سازمان برای تهیه نقشه یو تی ام نیز توجه داشت. تا با یکبار هزینه کردن نقشه مد نظر حاصل گردد.

نقشه UTM یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام به جهت معلوم نمودن موقعیت دقیق مکانی ملک، ابعاد و حدود اربعه ملک و مساحت ملک تهیه می شود. و نقشه یو تی ام بر پایه مختصات جهانی می باشد. و با تهیه این نقشه موقعیت منحصر به فرد هر نقطه بر روی زمین حاصل می شود. تا بتوان برای تعیین موقعیت املاک از این نقشه یو تی ام استفاده کرد. و عوامل موثر در زمین را مورد بررسی قرار دارد. به همین منظور است. که تمامی ادارات ذیربط به امور ملکی از جمله اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی و .. به جهت شناسایی ملک نقشه یو تی ام را در خواست می کنند.

نقشه یو تی ام در اداره ثبت

از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. افراد به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ ملک خود با مراجعه به این اداره لازم است. نقشه یو تی ام ملک را ارائه دهند. تا بر اساس این نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل گردد. و بتوان اطلاعاتی همچون مساحت دقیق عرصه ملک ، موقعیت ملک بر روی زمین را تشخیص داد. همچنین تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. تا در نتیجه این نقشه با دقت بالا حاصل شود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک در ابتدا باید توجه داشت. که ملک دارای موقعیت مشخصی می باشد. یا اینکه مالک از موقعیت و حدود ملک اطلاع دقیقی ندارد. تا با توجه به این اطلاعات یکی از دو روش استفاده از تجهیزات نقشه برداری یا مدارک تعیین گردد.

  • نقشه یو تی ام برای املاک دارای حدود مشخص

برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی نقشه یو تی ام انجام می شود. کارشناس با جی پی اس دو یا سه فرکانسه یا دوربین های نقشه برداری برداشت زمینی را انجام خواهد داد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام در نرم افزار اتوکد انجام می شود. و این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

نقشه یو تی ام دارای فرمت های مختلفی است. که با توجه به ارائه آن به ارگان های دولتی تعیین کننده این فرمت است. برای همین در ابتدا به کارشناس اعلام کنید. که نقشه یو تی ام را برای کدام ارگان می خواهید. تا کارشناس نیز با اطلاع کامل از فرمت های مد نظر سازمان ها برداشت و ترسیم نقشه ملک را انجام دهد.

قیمت نقشه یو تی ام

  • نقشه یو تی ام برای املاک فاقد حدود مشخص

در صورتی نیز امکان دارد. که مالک تنها سند ملک را موجود دارد. و این سند به صورت قدیمی است. و از موقعیت ملک اطلاع دقیقی در دست نیست. یا اینکه نمی تواند حدود ملک را به طور دقیق تعیین کند.

برای همین باید موقعیت ملک بر اساس سند مشخص گردد. و برای همین باید جانمایی پلاک ثبتی سند انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته می شود. و با تهیه این نقشه ثبتی که جانمایی شده در سیستم مختصات یو تی ام است. می توان موقعیت ملک را تشخیص داد.

در نهایت نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود. و این نقشه یو تی ام که بر اساس اطلاعات سند است. باید بر روی زمین از طریق تحدید حدود مشخص گردد. و این موضوع باعث می شود. که حریم و مرز های ملک به طور دقیق مشخص گردد. و بر روی زمین تثیبت شود.

قیمت نقشه یو تی ام

نحوه تحدید حدود ثبتی ملک

تحدید حدود ثبتی ملک یکی از وظایف اداره ثبت اسناد و املاک کشور است. که رد زمان تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ انجام می شود.

برای انجام این کار کارشناس ثبت به همراه نقشه بردار و تجهیزات نقشه برداری و همچنین مامور شهرداری و همسایگان ملک حضور پیدا می کنند. تا با تعیین موقعیت حدود ملک بر روی زمین و رویت افراد حاضر و تایید آن تثبیت حدود ملک از طریق میخ کوبی و گچ ریزی و در نهایت دیوار کشی ملک انجام گیرد.

نحوه تحدید حدود ثبتی ملک

نحوه تحدید حدود ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما