نقشه تفکیکی آپارتمان

نقشه تفکیکی آپارتمان

تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. تا برای هر یک از واحد های آپارتمانی سند تک برگی صادر شود.

از دیگر مواقعی که لازم است این عملیات برای تعیین مساحت دقیق و واقعی انجام شود زمانی است که افراد بخواهند قبل از اتمام ساخت آپارتمان واحد های آپارتمانی را معامله کنند. برای اینکه بتوان واحد های آپارتمانی را پیش از اتمام ساخت و ساز به صورت مطمئن معامله نمود می بایست مساحت واقعی هر واحد حاصل شود. مساحت دقیق و واقعی هر واحد با پیش تفکیک آپارتمان به دست می آید.

به جهت انجام پیش تفکیک آپارتمان و تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان می توان به یک فرد مورد اعتماد و متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

کارشناس رسمی دادگستری برای اینکه بتواند این عملیات را انجام دهد از دوربین توتال استیشن استفاده می کند وی برداشت خود را از واحدهای آپارتمانی انجام می دهد. همچنین این متخصص قسمت هایی از واحد ها که با دوربین غیر قابل برداشت است را با متر لیزری برداشت خواهد کرد. بعد از اتمام برداشت واحد های آپارتمانی سپس نوبت به ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان فرا می رسد. با ترسیم این نقشه مساحت و متراژ دقیق و واقعی هر واحد حاصل می شود در نتیجه می توان معامله واحد های آپارتمانی را با اطمینان انجام داد.

تفکیک آپارتمان

در صورتی که مجموعه آپارتمان تخریب و از نو باز سازی گردد بعد از ارائه پایانکار و در خواست مالک و یا مالکین لازم است صورت مجلس تفکیکی را تنظیم نمود. در ادامه دستور العمل صورت مجلس تفکیکی تنظیم و در ادامه وصول هزینه تفکیکی صورت مجلس مزیور به جهت تنظیم تقسیم نامه بین مالکین و یا تنظیم سند انتقال به دفتر اسناد رسمی ارسال گردد.

اگر که تقسیم نامه بین مالکین تنظیم شود سر دفتر می بایست تقسیم نامه را ضمیمه اسناد مالکیت به اداره ثبت اسناد ارسال نماید. در ادامه بعد از اخبار لازم و ثبت تقسیم نامه در صفحات دفتر املاک اسناد مالکیت مربوطه باطل می شود. در نتیجه بر طبق تقسیم نامه با رعایت مقررات سند مالکیت صادر می شود.

پیش فروش و پیش خرید

پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی از جمله معاملاتی هستند. که بسیاری از افراد مایل به انجام آن می باشند این نوع معاملات واحد های آپارتمانی پیش از اتمام ساخت آپارتمان و قبل از اخذ سند تک برگ انجام می شود. خریدار و فروشنده با انجام این معامله به نوعی سود می برند. اما زمانی این امر ممکن است که مواردی از جمله مساحت دقیق هر واحد معلوم باشد.

از آن جایی که مساحت دقیق و واقعی واحد های آپارتمانی مشخص نیست. و در صورتی که این معامله بدون مساحت واقعی واحد آپارتمانی انجام شود و در این صورت امکان دارد خریدار و یا فروشنده از انجام معامله ضرر کنند. افراد زیادی هستند که این معامله را با مساحت تقریبی انجام می دهند و با انجام این معامله و پس از اینکه ساخت و ساز اتمام یافت و سند تک برگ صادر شد معلوم می شود. که مساحتی که معامله با آن انجام شده است کمتر و یا بیشتر از مساحتی است که معامله با آن انجام شده است. برای معلوم نمودن مساحت هر واحد انجام پیش تفکیک آپارتمان ضرورت دارد.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان

نقشه حاصل از تفکیک آپارتمان از جمله مواردی می باشد که بیشترین استفاده و کاربرد را در سازمان ثبت اسناد دارد. با استفاده از پیش تفکیک و تفکیک آپارتمان می توان آپارتمان را مجزا نمود و حدود و مساحت دقیق بخش های آن را معلوم نمود. پیش تفکیک آپارتمان برای پیش فروش اهمیت بالایی دارد. انجام پیش تفکیک آپارتمان قوانین خود را دارد و تنها متخصص این حوزه می تواند پیش تفکیک آپارتمان را انجام دهد. سازمان نظام مهندسی تفکیک آپارتمان را بعد از اتمام ساخت آپارتمان به کارشناسان خود می سپارد. اما پیش تفکیک آپارتمان را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

نقشه پیش تفکیکی به نقشه ای گفته می شود که تک طی می باشد. با استفاده از این نقشه می توان منطقه مورد نظر را شناسایی نمود. این نقشه برای نشان دادن مناطق محصور در پیش فروش آپارتمان نقش دارد.

بنابراین در صورتی که قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت آپارتمان دارید. حتما اقدامات لازم را برای انجام پیش تفکیک آپارتمان انجام دهید. تا مساحت دقیق هر واحد معلوم شود.

پیش تفکیک آپارتمان کارشناس دادگستری

معامله واحد های آپارتمانی در صورتی که بعد از اتمام ساخت آپارتمان انجام شود در نتیجه مساحت دقیق هر واحد معلوم می باشد. انجام معامله با معلوم بودن مساحت دقیق واحد آپارتمانی با اطمینان بالا ممکن می باشد.

اما برخی از معاملات واحد های آپارتمانی قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. به این معاملات پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی می گویند. از آنجایی که ساخت آپارتمان به اتمام نرسیده است بنابراین مساحت دقیق و واقعی هر واحد معلوم نمی باشد در نتیجه افراد نمی توانند مطمئن باشند که از انجام این معامله سود می برند.

معامله پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی وقتی سودمند است که مساحت دقیق هر واحد معلوم باشد و معامله با اطمینان بالا انجام شود. مساحت واقعی واحد های آپارتمانی پیش از اینکه سند تک برگ برای آن صادر گردد معلوم نمی باشد اما برای داشن معامله ای مطمئن و برای اینکه از انجام معامله ضرر و زیان نکرد می توان به فردی متخصص مراجعه کرد. تا در نتیجه وی با انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت حقیقی هر واحد را به دست آورد.

بنابراین در صورتی که قصد انجام معامله پیش خرید و یا پیش فروش را دارید. برای اینکه از انجام معامله متضرر نشوید می توان به  یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد وی پیش تفکیک آپارتمان را با استفاده از تجهیزات دقیق و مخصوصی انجام می دهد. و با برداشت متراژ و برآورد مساحت، نقشه پیش تفکیک را ترسیم می کند.

در نتیجه با به دست آمدن مساحت دقیق هر واحد انجام معامله با اطمینان بالا انجام می شود.

 

پیش تفکیک آپارتمان کارشناس دادگستری

پیش تفکیک آپارتمان کارشناس دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما