هزینه جانمایی پلاک ثبتی

هزینه جانمایی پلاک ثبتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. تا در نتیجه امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود خواهد داشت. در نتیجه برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و حدود اربعه ملک بر روی زمین تثبیت گردد.

برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام این عملیات تخصصی ابتدا اسناد و مدارک قدیمی را گرد آوری خواهد کرد. و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج و بر روی زمین جانمایی می شود. با معلوم شدن حدود ثبتی ملک بر روی زمین در ادامه نقشه برداری از ملک برای تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود.

تعرفه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی

برخی از املاک بعد از رها شدن با گذشت سال ها یافتن آدرسشان غیر ممکن می شود. در واقع برخی از افراد ممکن است ملکی را خریداری کرده باشند. و برای سالیان سال به آن مراجعه نکرده باشند. در این صورت ملک گمشده به شمار خواهد رفت. برای یافتن آدرس ملک گمشده انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری می باشد. هزینه انجام این عملیات بر طبق تعرفه معلوم می شود.

انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی از عهده کارشناس رسمی دادگسترس نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام این عملیات تخصصی ابتدا اسناد قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه نقشه ثبتی ملک با توجه به پلاک ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه برداری از ملک انجام می شود تا در نتیجه موقعیت منحصر به فرد پلاک ثبتی ملک معلوم گردد.

برای تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات می باشد.

تعرفه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی

تعرفه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما