چهار میخ زمین

چهار میخ زمین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای اخذ سند تک برگ و همچنین قبل از آغاز ساخت و ساز لازم است. چهار گوشه ملک بر روی زمین تثبیت شود. چهار میخ زمین انجام می شود. تا امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نداشته باشد. برای انجام چهار میخ زمین لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تثبیت و میخ کوبی زمین

به جهت اخذ سند تک برگ برای ملک ابتدا لازم است. چهار گوشه ملک بر روی زمین با مختصات یو تی ام تثبیت شود. و به عبارتی میخ کوبی زمین انجام شود.

چهار میخ زمین یعنی تثبیت کنج های عرصه ملک انجام میخ کوبی کنج ها و شکستگی های ملک انجام می شود. تا حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم گردد. برای انجام میخ کوبی ملک به صورت اصولی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند چهار میخ زمین را به صورت اصولی انجام دهد. به طوری که در آینده مشکل حقوقی برای مالکین املاک به وجود نیاید.

انجام میخ کوبی ملک با معلوم بودن مختصات یو تی ام ممکن است و در صورتی که مالک مختصات یو تی ام کنج ها را در اختیار داشته باشد در کمترین زمان میخ کوبی زمین انجام می شود اما در صورت نا معلوم بودن این مختصات ها لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود در نتیجه ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی گرد آوری می شود و سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج و بر روی زمین جانمایی می شود و حدود ثبتی ملک معلوم می شود در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود و مختصات یو تی ام کنج های ملک معلوم می شود و بر روی زمین چهار میخ می گردد.

تثبیت و میخ کوبی زمین

تثبیت و میخ کوبی زمین

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما